דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל פעולה עושה רושם

כל פעולה עושה רושם

כל פעולה עושה רושם. הרי כולנו קשורים זה לזה, ולכן כל הפעולות שלנו – גם הרעות וגם הטובות – משפיעות על כל הקבוצה ובכלל על כל האנושות לטובה ולרעה. בין אם נרצה ובין אם לא, בגלל הקשר שלנו זה עם זה, כל אחד מקבל או שכר או עונש על כל הפעולות שמישהו מבצע אי שם בעולם. ההשפעה הכללית הזאת היא זאת שקובעת את המצב בעולם.

צריכים לזכור את זה כשאנחנו עובדים בקבוצה. הרי אם בחרנו לעצמנו חברה: התאספנו לקבוצה כדי להתגבר על הטבע שלנו ולהתחבר מעליו, ללכת לפי שיטתו של בעל הסולם, ולא כמו כל העולם לפי דרישת האגו שלנו, בכך אנחנו גודרים את גבולותינו והבורא מתייחס אלינו כאל חבורת אנשים נפרדת. ואם אנחנו מבצעים פעולות חיוביות או שליליות, אנחנו צריכים לשלם על זה בתוך כל הקבוצה שלנו.

אם כך, אף פעולה שלנו אינה עוברת בלי להשאיר רושם. אנחנו צריכים לדאוג לכך שיצטברו הרבה פעולות כאלו שיעוררו תגובה מלמעלה (אתערותא דלעילא) ונוכל לקבל מלמעלה אור כזה שיעלה אותנו למדרגת אבא ואמא וינתק אותנו מהפרעה האגואיסטי שלנו, ממלאך המוות.

מובן ש"אתערותא דלעילא" כזאת פועלת רק לזמן מסוים, כדי להפריד אותנו מהאגו – זהו אור גדול מאוד, ג"ר דבינה. ולאחר מכן אנחנו יורדים וצריכים בהדרגה, צעד אחר צעד, להיכנס למצב החדש, לעולם החדש, לפי מידת השינויים שלנו. כך אנחנו עוברים להיות תחת השפעת האור של מוחין דישסו"ת.

במידה שנוכל לעלות מעל הרצון לקבל שלנו במשך "40 שנה במדבר", נוכל לאחר מכן להשתמש בו בשביל "כיבוש ארץ ישראל" ("ישר א-ל", הרצון "ישר לבורא"), כלומר נוכל לעבוד גם עם הרצונות לקבל שלנו (אח"פ) עם הכוונה על מנת להשפיע.

וכשאנחנו זוכרים שכל פעולה שלנו עושה רושם בכל האחרים, אנחנו צריכים להבין, שמי שעושה מעשה טוב ("מצווה") מכריע את עצמו ואת העולם כולו (כלומר את כל הקבוצה העולמית שלנו) לכף זכות. ומי שעושה "עבירה", כלומר מבדיל את עצמו מהחברים ובגלל זה שולל מעצמו את הקשר עם הבורא – הוא מכריע את כל העולם וכמובן את עצמו לכף חובה. משמע, שקודם כל העולם כולו סובל או מרוויח, ובעקבותיו גם האדם עצמו, לפי מידת ההשפעה שגרם לכל העולם: טובה או רעה.

כזה הוא חוק המערכת האינטגרלית הכללית. עלינו להבין אותו ולעבוד לפיו.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 14.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חג החירות מהאגואיזם
רק עכשיו! הלוואה רוחנית בתנאים משתלמים!
העולם תלוי בנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest