מה זה אור

שאלה: מהו האור שעליו מדברים המקובלים?

תשובתי: קיים כוח מיוחד במציאות שלנו שנקרא "אור". זהו כוח נסתר ואינך יכול להרגיש אותו. אך אם אתה תלמד את חכמת הקבלה, אתה תוכל לעורר את האור הזה והוא יתחיל להשפיע ולפעול עליך.

מה הכוונה "ללמוד את חכמת הקבלה"? – היו בעבר בני אדם שכבר השׂיגו את הבורא, השׂיגו השתוות הצורה עימו, וכתבו לך על כל מיני מצבים אפשריים שאותם הם מגלים ביחס שלהם אל הכוח העליון, בעולם העליון. מובן, שעל ידי קריאת הספרים שלהם, אינך מבין דבר כי הרי אינך נמצא באותו העולם ואינך יודע עליו דבר. אתה שומע רק את מה שאתה יכול לדמיין ולתאר לעצמך מהעולם שלך, למרות שמדובר על העולם הרוחני שאינו דומה לגשמי לגמרי.

אך אם בזמן קריאת הטקסטים, שבהם המקובלים מתארים את העולם העליון, אתה רוצה להיות בו, להיכנס לתוכו עם כל מה שיש בך, אז על ידי ההשתוקקות שלך אתה מעורר על עצמך כוח מיוחד מהעולם העליון. הכוח הזה נקרא "אור". אתה יכול לעורר אותו, מאחר וקיים בך ניצוץ מאותו העולם העליון שמושרש בך מלידה. ואז האור, המגיע מהעולם העליון, מאיר על הניצוץ. לכן, אם הינך רוצה לעורר את האור, כדי שהוא ישפיע על הניצוץ, קרא טקסטים קבליים, חשוב רק על זה, ואין יותר צורך בשום דבר! אינך חייב לדעת מה כתוב בספר, להיות בעל שׂכל חריף וחד, או בעל יכולות מבריקות ומזל מיוחד. אתה יכול להיות האדם הפשוט ביותר. צריך רק רצון, כדי שמאותו העולם שעליו מספרים המקובלים, יגיע האור וכל הזמן ישפיע על הניצוץ שלך. אז הניצוץ יתחיל לגדול בהדרגה ופתאום אתה תתחיל להרגיש מה שהם כותבים.

בדיוק זה מה שנחוץ לנו בזמן לימוד ספר הזוהר. אך הכוח של האור הזה מגיע אל האדם, רק אם הוא משתוקק להיות באותו העולם העליון, כלומר משתוקק להיות המשפיע. אך מאיפה אני יודע מה הכוונה להיות המשפיע? – המקובלים אומרים: אם אתה תקרא בספר הזוהר בקבוצה ותתאר לעצמך שאתה מחובר עם האחרים לאורגניזם אחד, ללא שום הבדל ביניכם, וקיים אצלכם רצון אחד, כוונה אחת, השתוקקות אחת לכוח היחיד שמאיר לכם, אז אותו הכוח היחיד השלם ישפיע על הרצון היחד שלכם ואתם באמת תגלו את אותו הכוח העליון שמקדם אתכם ופועל עליכם. זה נקרא "גילוי הבורא לנבראים". לכן, אנחנו קוראים את ספר הזוהר בקבוצה, עם כוונה שנתחבר יחד ברצונות שלנו לגלות את האור, כדי שהוא ישפיע עלינו, יתקן אותנו ויתגלה בנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תשתוקק לאור החכמה!
האור של חיינו
תאחל והאור יבוא!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest