דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זאת אומרת, לנצח את הבורא?

מה זאת אומרת, לנצח את הבורא?

שאלה: מה זאת אומר "ניצחוני בני", אם אנחנו אף פעם לא מתעלים מעל הבורא?

תשובתי: "נצחוני בני", פירושו, שהם ניצחו את כל הקשיים, התגברו על כל הקשיים שהבורא שם לפניהם. במצב של האורח ובעל הבית, אני לא רק "מנצח" את הבורא, אלא אני גם "מנצל" אותו. הניצחון הוא לא בכך שאתה מכניע ומשתיק אותו, אלא דווקא מנצל אותו, מקבל ממנו את כל האהבה וההשפעה שהוא עכשיו מעורר בי על פני הבושה שאני מפתח.

קודם אני התביישתי מכך שתפסו אותי בגלל שאני כאילו גנבתי. אחר כך הסתבר, שאני לא גנב אלא אני לקחתי את המתנה שהייתה שייכת לי, שבעל הבית נתן לי בגלל אהבתו הגדולה אליי. וזה כבר מעורר בי שתי צורות של הרגשה – "בינה" ו"מלכות".

הרגשת בעל הבית היא תחילת ה"בינה", שבלי זה היא לא יכולה להיות בתוך הנברא. והרגשת ה"מלכות" היא הבושה, משום שאני רוצה לקבל. אבל אם אני מרגיש את אהבת בעל הבית והבושה בתוך ה"מלכות", אז עליי לעשות חשבון כיצד להעלות את ה"בינה" על פני ה"מלכות".

אבל אם אני מעלה את "בינה" על פני ה"מלכות" כדי לא להרגיש בושה ולקבל מילוי, אז זה כבר נקרא "קליפה", כי "בינה" מתחילה לשרת ל"מלכות". אבל אם אני לוקח את ה"מלכות" עם הרצון שלה להנות יחד עם הרגשת הבושה שאני מרגיש ורוצה לממש את רצון ה"בינה", אז ה"מלכות" עולה ל"בינה", מביאה את העביות שלה ל"בינה", את כוח הרצון שלה. כתוצאה מכך, "בינה" "מתנפחת" ומקבלת כוח. בעזרת הכוח הזה, שכתוצאה ממנו מתפתחת עכשיו ה"בינה", דרגת "משה", אני משתוקק להגיע לדרגת ה"כתר", לדבקות, ואחר כך אני הולך לתקן את ה"מלכות".

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "סוד העיבור – לידה", 11.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קודם כל לומדים לא לגנוב מהבורא
לנצח את הבורא
אם תיתן – תקבל כפליים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest