דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זאת אומרת "להגיע לתשובה"

מה זאת אומרת "להגיע לתשובה"

אם מלכתחילה אינך רוצה לבוא מ"לא לשמה" ל"לשמה", להשפעה, אז עדיף בכלל לא לעשות שום דבר. לפחות לא תדרוש מהבורא עבור האגו שלך. כי אתה הרי מסכים לשותפות עימו רק כדי להוציא ממנו כמה שיותר.

כיצד עלינו לפעול כדי שלא נהפוך לעלוקות שדורשות: "תן לי גם את העולם הזה וגם את העולם הבא!". אלא במקום זה ללמוד מהבורא את תכונת ההשפעה שלו מבלי "לבנות" על העושר שלו.

לכן המצב של "לא לשמה" הוא מאוד עדין, רציני ודרמטי, פשוט גורלי. הרי מתוך הנקודה הזאת אני יכול ללכת לשני כיוונים שונים לחלוטין ואני צריך לעשות בחירה.

החיפוש אחר משמעות החיים, המקור שלהם והמטרה שלהם, מביאים אותי לנקודה הזאת, למורה, לקבוצה, לספרים, לשיטה, ואני מתחיל לברר אותה. ממנה אני יכול ללכת בחזרה בכל מיני כיוונים, ואני יכול גם לנוע קדימה.

אבל כיצד אוכל לגלות איפה "קדימה" ואיפה "אחורה"? הרי אינני רואה את הכיוון? יכולים להגיד לי על זה אלף פעם, ואני בכל זאת לא אראה. אני צריך לברר את זה בעצמי.

אחורה זה מוות, וקדימה זה חיים, אבל לי זה יכול להצטייר אחרת לגמרי. ואיך אני יכול לבדוק את זה כדי לכוון את עצמי כל הזמן?

בנקודה הזאת יש לי שותפים: הקבוצה, המורה, וכמובן הבורא. עכשיו אני צריך לארגן את כל המרכיבים האלה כדי שאתקדם בכיוון הטוב.

אבל מה זה טוב: האם זה מה שטוב בשבילי, בשביל האגו שלי, ביחס למטרות של מישהו? ישנן כאן המון שאלות שאני צריך לברר. אני כביכול נמצא בתוך עיגול של 360 מעלות, ואני יכול לבחור איזה כיוון שבא לי! לאן עליי ללכת? זאת השאלה הענקית שניצבת בפני האדם.

נדרש זמן רב עד שהוא יברר את השאלה הזאת, והבירור הזה מסתיים רק בגמר התיקון. כך אנחנו משיגים את התשובה על אותה השאלה אודות משמעות החיים שאיתה הגענו. על אף שגם לפני כן נדמה לך שהתחלת להרגיש את זה ולהבין את זה, אבל למעשה, אנחנו משיגים את זה רק בסוף. הרי בתוך השאלה הזאת נכללים כל המחשבות והרצונות שלך, ואת כולם צריך לתקן ולמלא, וזה אומר שהגעת לתשובה.

בנקודה הזאת אנחנו עומדים, ואנחנו צריכים לחבר יחד את עצמי, את הקבוצה, המורה, הבורא, ועוד מרכיב אחד: התורה.

הבורא הוא המקור. אני, הקבוצה והמורה, הם האמצעים. והתורה היא כוח התיקון שאותו אני מפעיל. לכן נאמר: "ישראל, אורייתא וקוב"ה, חד הוא". ואם אני מחבר את כל זה במקום אחד, נפתחת בפניי הדרך הנכונה.

הדרך הזאת אינה קיימת בפני עצמה, היא נוצרת לפניי כמו כיוון שנפתח, כמו חץ ישר, כמו וקטור, בתנאי שאני מחבר את כל הנתונים בצורה הנכונה. אני צריך בכל פעם לארגן בצורה הנכונה את כל התכונות, המחשבות והרצונות שלי, לברר את הכיוון ולהתקדם שוב ושוב. כך אנחנו מתקנים את עצמנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 11.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שכר במקום עונש
האור תמיד יעזור לך
להשפיע זה לא לשלם מיסים

One comment

  1. חבל על הזמן
    מצב ההארה מלחתחילה הוא מצב מודעות שמחוץ לזמן
    אפשר לומר מלפני המפץ הגדול….

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest