דף הבית / משבר עולמי / מה הסוד של שמחת החיים האמריקאית?

מה הסוד של שמחת החיים האמריקאית?

מה הסוד של שמחת החיים האמריקאית? שאלה: קראתי מאמר בו הובא סקר עולמי שגילה כי 61% מהאמריקאים אופטימיים כלפי העתיד, בעוד שבצרפת ובגרמניה הנתונים הם 29% ו-15%, בהתאמה. מסתבר שארצות הברית היא המדינה הכי אופטימית מכל המדינות המפותחות. מחבר המאמר הסביר זאת בעובדה שאמריקאים מאמינים באלוהים ו… מותר להם לשאת נשק. מה דעתך?

התייחסותי: האמריקאים לא עברו את מה שעברה אירופה. האומה צעירה, פולחן הצריכה והסגידה לדולר עדיין בשיאם. כל תופעה, כגון המשבר הנוכחי, עדיין לא נתפסת במודעות האנשים במלוא היקפה. האמונה ב"דמוקרטיה הנהדרת שלנו" עדיין מעוורת אותם.

אמר פעם ברנרד שואו (בתרגום חופשי, ועם הערות שלי בסוגריים): "דמוקרטיה – זה כאשר השלטונות כבר לא ממומנים ע"י קומץ מושחתים (כמו ברוסיה), אלא נבחרים ע"י הרוב הבוּר (כמו בארה"ב). כתוצאה מבחירות דמוקרטיות, מתוך מספר רב של לא-מתמצאים יוצא מספר קטן של משוחדים".

קריסת מערכת העולמות הרוחניים ("שבירת עולם הניקודים"), המתוארת בחכמת הקבלה, מראה כי ככל שמדרגה ("מלך") גבוהה יותר, כך היא נופלת נמוך יותר בשבירתה. אך הפעולה עצמה לוקחת יותר זמן מאשר במדרגות תחתונות, עקב גודל המדרגה ועמידותה. משום כך, בלתי אפשרי לחזות מראש את המאורעות המאיימים שעתידים לקרות…

ולגבי השערתו של כותב המאמר שהזכרת, בעניין האמונה באל והנשק. ודאי וודאי שאלה רק מרחיקים את ההכרה במשבר אשר האגואיזם האנושי עומד להמיט על העולם כולו. אולם השפעתה של הפצת חכמת הקבלה כבר בהחלט ניכרת בשטח.

אינני מתכוון להפצת הידע עצמו דרך אפיקי המדיה השונים, לזה שאנשים מכירים את החכמה, אלא לכך שבתת הכרתם, עוד ועוד בני אדם מתחילים לחשוב במושגיה. הרי ההפצה העיקרית היא ברמת המחשבה, דרך השדה העליון של הכוחות. והוא, אני מקווה, יביא את האנושות להכרה בכך שמוכרחים לשנות את היחס לעולם (לאלוקים, לנשק).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest