דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מה ההבדל בין "הברית הישנה" והתורה?

מה ההבדל בין "הברית הישנה" והתורה?

שאלה: מה ההבדל בין ספר התורה לברית הישנה?

תשובתי: התורה נכתבה לפני 3100 שנה במעבר של בני ישראל ממצרים דרך המדבר לארץ ישראל. מעבר היהודים במדבר נמשך ארבעים שנה. התורה המקובלת והקדושה הינה העותק היחיד והבלתי ניתן לשינוי, הספר העיקרי של חכמת הקבלה. ה- BIBLE (מהמילה "בבלוס", "פפירוס") וספרים אחרים ברוח דומה עם שמות אחרים, נוצרו על בסיס התורה ועברו דרך מערכת תיקון המועילה רק לאנשים מסוימים.

כך קרה גם בקרב היהודים בארץ ישראל העתיקה, לפני 2500 שנה, וכן לאחר חורבנה של ישראל לפני 2000 שנה. כתוצאה מתרגום חופשי של קטעים מסוימים, הוכנסו לתורה באופן חלקי דמויות נוספות, שונו, בוטלו ותוקנו החוקים והדרישות שלה. באופן כללי הפכו אותה ל"ברית הישנה" ומשם לקריאה חופשית.

נכון להיום, כל ההוכחות ההיסטוריות והארכיאולוגיות בנוגע לברית הישנה מאשרות רק את הטקסט האמתי והמקורי כגון הממצאים ממערות קומראן. חשוב מאוד לשמור על האותנטיות של הספר האמתי שמהווה הספר העיקרי של האנושות, הספר שקבע את החוקים המשפטיים, החברתיים והמשפחתיים ואת החינוך עבורה.

כאשר מקובלים קוראים בתורה הם מבינים למה נכתב כל סימן, כל אות, כל מילה, למה הן מבוטאות באופן זה, למה הן עוקבות זו אחר זו דווקא בצורה כזו, מאחר שהתורה היא קוד ולא סדר של אותיות בלבד. בדומה לשפת תוכנת מחשב הרשומה בסימנים מסוימים, כך גם התורה כתובה בסימנים ואסור לשנות בה דבר אחרת הכול ייאבד, כל התהליך יתנהל אחרת. הכתוב בתורה מעביר בצורה ברורה ומדויקת את ירידתו של האור העליון על הרצון שנברא על ידי האור, ואת הרצף שבו האור מביא את הרצון להידמות ולהשתוות אליו. על כך בלבד מדבר  הספר.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.09.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest