דף הבית / המשבר ופתרונו / מה בחרו האמריקאים?

מה בחרו האמריקאים?

כל פעולה בעולמנו יכולה להתממש בשתי דרכים, לא יותר, ובדרך כלל לא פחות. הרב"ש מסביר זאת במאמר "דרך קצרה ודרך ארוכה" מתוך שלבי הסולם, 1985-1986, מאמר 26.

לפני הבחירות בארה"ב אני אמרתי, שעל פי כל הסימנים, מתוך שני המועמדים דווקא רומני יכול לקדם את העולם לתיקון בדרך קצרה וטובה יותר. דעתי לא השתנתה גם היום.

אני הסברתי, שלא מדובר כאן על תמיכה פוליטית של ישראל. פשוט רומני בעד מדינת ישראל חזקה, הוא מאפשר לנו לבצע מכאן את תיקון העולם, שלא אפשרי לעשות מאמריקה או ממקום אחר כלשהו. רומני על ידי הפעולות שלו ללא ספק תומך בתהליך הזה.

מצד שני, לאובמה יש תוכניות שונות במקצת. אני לא מתכוון להיכנס לפוליטיקה ולפרט את התוכניות, אבל את תוצאותיהן אנחנו עוד נרגיש בישראל. גם האמריקאים ירגישו אותן, מפני שהם הולכים נגד תוכנית הבריאה. צפויות להם מכות חזקות שעכשיו רק מתחילות. זאת הדרך השנייה.

לדעתי זה מאוד טבעי. עד שלא הגענו לגמר התיקון, כל פעם כשרוצים משהו טוב, אנחנו מקבלים תנאים עוד יותר קשים בתוך האגו. נאמר על כך בתורה: "בוא אל פרעה, כי הכבדתי את לבו". אחרי כל מכה, כל פעולה של הבורא, משה והיהודים התלוננו שרוצים לברוח, לצאת איך שהוא מהתנאים האלה.

ומה עשה הבורא? עבר לפעולה הבאה, למשל, השאיר אותם בלי קש להכנת הלבנים וכן הלאה.

זאת השתלשלות טבעית והיא יכולה לחזור מספר פעמים, מפני שבינתיים אנחנו לא הגענו להכרת הרע המוחלטת כדי לברוח ממצרים, ואפילו למשוך אחרינו את כל אלה שצריכים לצאת יחד איתנו. הרי היום אנחנו נמצאים על סף הגאולה השלמה של כל העולם ולא רק של עם ישראל.

לכן, טבעי שאובמה ניצח. אנחנו מצידנו היינו חייבים לעמוד לצידו של רומני, כפי שחייבים להמשיך ולבקש שבגישה הנוכחית יתגלו כמה שיותר ליקויים.

אני כבר הסברתי לא פעם: גישת אובמה היא לא לתמוך בישראל. יתכן שהוא צודק מכל הבחינות. יתכן שהוא מסוגל להביא טיעונים כאלה שיישאר רק להודות בצדקתו. אבל אני מדבר מנקודת המבט של תיקון העולם. אובמה לא ממש מבין בזה, אבל בכל זאת כדי לבצע את תיקון העולם, עם ישראל חייב לחיות על אדמתו, להתחזק ולהיות עם אמיתי כפי שהיה לפני חורבן בית המקדש. עליו להגיע למדרגה הזאת ולתקן את העולם כפי שכותב בעל הסולם בסוף "ההקדמה לספר הזוהר".

ובכן, האירועים הצפויים בעולם ותוכנית הבריאה אינם עולים בקנה אחד עם התוכניות של אובמה. לכן אני נגד זה שהוא יקבל החלטות. למעשה הכול קובע הבורא ו"לב שרים ומלכים ביד השם", אבל דרך אובמה ההחלטות תעבורנה כמו דרך "מלאך רע" ולא "מלאך טוב".

ועם רומני, להיפך. כאן חשוב דבר פשוט: הוא רוצה שעם ישראל יחיה בארצו. ולא משנה מה המניע שלו. העיקר שזה יגרום לתיקון.

אני חוזר: ברור שרומני לא נבחר. מפני שאנחנו עדיין לא התחלנו לממש את התיקון האמיתי, אנחנו עדיין מגלים את הרע. אנחנו בהחלט זקוקים ל"מאיץ" שמגלה את הרע, ועכשיו אנחנו נקבל אותו.

שאלה: האם המנצח בבחירות האלה לא נקבע מראש על ידי הבורא?

תשובתי: זה לא חשוב לי. אפילו אם היו מודיעים לי מראש מי ינצח, אני בכל זאת חייב לבחור את הדרך לתיקון שנראית לי קצרה ביותר. אני לא משחק בידע סודי, אלא עושה משחק עם עצמי: מה אני בוחר? ובחירתי בכלל אינה תלויה בדעות פוליטיות של מישהו כלפי ישראל, בצבע עורו, באוונגליסטים, או במורמונים וכולי.

התנאי היחיד הוא שעם מיט רומני אנחנו היינו יכולים להיות בתנאים קרובים יותר לתיקון, כדי להתחבר ולהפיץ את חכמת הקבלה מארץ ישראל. זה הכול. רומני תומך בזה יותר מאובמה, ועל ידי זה מאפשר לנו לבצע תיקונים. אין כאן שום חשבון אחר. לא אכפת לי מהפוליטיקה שלהם ומהתדמית שלהם, אני מדבר על הגישה הפנימית של כל אחד מהם.

שאלה: עכשיו, כאשר אובמה נבחר, כלומר הדרך הארוכה יותר, מה צפוי לעולם?

תשובתי: קודם כל, אנחנו כבר מזמן מדברים על כך שהעולם נכנס לזמנים קשים. אבל אנחנו לא רוצים להפחיד אנשים, אלא להיפך, מטרתנו היא לעורר ולהניע אותם לפעולה. על המשבר אנחנו דיברנו שנים לפני תחילתו הרשמית, אבל העולם לא היה מוכן להקשיב לזה. לפני שנתיים, כאשר כולם טענו שהצרה כבר מאחורינו, אנחנו הסברנו שהמשבר עדיין לא הסתיים. היום מניחים שהוא יימשך עוד שנתיים, חמש, עשר שנים. לוקח זמן עד שכל השטויות של "החכמים" מתנקות.

יהיה בלבול גדול בכל העולם: בארה"ב, באירופה, בסין ובישראל. זה לא סתם מאבק בין קפיטליזם לסוציאליזם, העולם מתדרדר במהירות להתפתחויות חמורות, קשות וחריפות.

בנוגע ליהודים אין מה לעשות, הם תמיד לומדים ממכות קשות. מכות חלשות לא משפיעות עליהם. אני מקווה שגם היהודים האמריקאים ירגישו סוף סוף מה נחוץ כדי להתחבר לתיקון. נכון להיום הם מרגישים שקודם כל הם אמריקאים, אחר כך יהודים, ובסוף יתכן שהם מרגישים שייכות כלשהי לישראל. וזה גרוע, לא מתוך מניעים לאומיים כלשהם, אלא רק כלפי תיקון העולם, ורק בגלל זה. לכן הם יקבלו מכות. כיצד אפשר אחרת? כדי לצאת מהגלות צריך לראות את כל צורותיה מול הגאולה.

אפשר להתקדם גם בדרך אחרת, דרך הכרה, בעזרת לימוד, הבנת המתרחש. אבל הם לא רוצים לשמוע את זה, ולכן תתעוררנה אצלם בעיות כלשהן… ובכלל, בכל העולם.

אבל אנחנו מקווים שנצליח להמתיק ולזרז את התהליך. מפני שאנחנו בכלל לא שמחים מכל זה. יש להבין שבסופו של דבר הכול תלוי בנו. אנחנו חייבים לבצע את תפקידנו. הרי דווקא אנחנו בעלי השיטה והעבודה עלינו. לא משנה כמה תחשוב על רומני או על אובמה, על היהודים, על כל העולם, קודם כל תבדוק האם אנחנו בעצמנו עושים כמיטב יכולתנו.

עלינו להביא מסר פשוט ואופטימי ביותר לעם ישראל: אם הוא יתחבר, אז הוא יהיה החלק המקשר בין העולם הזה לעולם הרוחני. יותר מזה לא דרוש כלום.

זכוכית מגדלת יכולה לרכז את קרני השמש כדי להצית אש. כך גם עם ישראל צריך להיות נקודת הריכוז כדי שהאור העליון יעבור דרכה ו"יצית" את העולם. אף אחד אחר לא יעשה זאת, לא אובמה ולא רומני.

העולם כמו גולם, ועל ישראל להיות באמצע בינו לבין הבורא. במילים אחרות, עלינו לכלול את שני הגורמים: הבורא והעולם, לשדך, לחבר ביניהם, לדאוג לכולם. ישראל מתקנים את עצמם, מושכים, מעוררים את העולם כדי לגרום נחת רוח לבורא שיתגלה בכל המציאות. בעל הסולם מסביר לנו על כך במאמר "הערבות": הבורא רוצה ליהנות לכל העולם וזאת גם מטרתנו. ועלינו לבצע אותה. לכן, קודם כל חייבים להתרכז בעבודתנו הפנימית, להקדיש לה 99% תשומת לב ו- 1% להשאיר להפצה. עכשיו זוהי תקופה כזאת שעלינו להתרכז יותר בפנים.

אני מאוד אופטימי. אנחנו נצליח. הדברים מתבררים, מתחדדים, כך נעשה הבירור וזה בדיוק לטובה.

מתוך שיעור על פי מאמר מספר "שמעתי", 09.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"רומני או אובמה?" מצד מחשבת הבריאה
התבגרות הפוכה
לצידו של מי אתה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest