דף הבית / כללי / מהעולם הזה – לעליון

מהעולם הזה – לעליון

photo_rav_gh70_244.jpg

שאלה: אני לומדת עם "בני ברוך" כשנתיים, אך לא מרגישה רצון להתקדמות בחיים החומריים. משפחתי מודאגת מהאדישות שלי. האם יש אפשרות להגיע למצב, שבו יש איזון בין עבודתי ככלכלנית לבין הצמיחה הרוחנית שלי? וכמו כן, כיצד להשפיע בצורה נכונה על המשפחה, שחושבת כי האישה חייבת ללכת באותו קצב עם סביבתה?
תשובה: את חייבת לעשות כך שמשפחתך לא תסבול בשום אופן ושכולם ירגישו אותך במשפחה. רק אם הכול מסודר, את יכולה ללמוד את חוכמת הקבלה, עד כמה שזמנך הפנוי יאפשר לך.

שאלה: הבת שלי התמסרה כל כך לחוכמת הקבלה, עד שאיבדה כל עניין בשאר העולם. היא שמה את הקבלה במקום הראשון ולא רוצה להתעסק בשום דבר אחר – לא באוניברסיטה ולא בעבודה. היא אומרת שיש לה זכות לחיות בצורה אחרת מהמקובל בחברה. אפשר להגיד שאנחנו מאבדים בת והחברה מאבדת אזרחית. היא למדה בהצלחה כה רבה – והנה התוצאה. מה לעשות?
תשובה: כולם יאשרו לך שאני בעד רכישת מקצוע, הקמת משפחה וכדומה. זאת משום שהאדם יכול לבצע על עצמו תיקונים ולהגיע לעולם העליון רק מהמצב ה"נורמלי" שלו בעולם הזה. לכן או שהבת שלך לא הבינה זאת או שהמקצוע שלה אינו פרקטי, רווחי…

שאלה: תעזור לי להבהיר את הקשר בין הרוחני והחומרי. מצד אחד, העולם החומרי הוא עולם של תוצאות, מצד שני אין לו שום דבר משותף עם העולם הרוחני. אז היכן הגבול, ואיפה נגמר הרוחני ומתחיל החומרי, שלא קשור בשום פנים ואופן לרוחני?
תשובה: הגבול עובר בשבר שבין שני העולמות, כי שניהם מורגשים בתוך האדם: האחד – בכוונה "למען עצמי", ואילו השני – בכוונה "למען הבורא".

פוסטים קודמים בנושא:

קשר בין רוחניות לגשמיות – מלמעלה למטה

ימצא מקום גם לעולם הזה

תתפתחו באופן הרמוני!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest