דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהי התועלת בהתכללות בקבוצה?

מהי התועלת בהתכללות בקבוצה?

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

אם האדם ראוי להתקדמות הרוחנית לפי החשבון של הנשמה הכללית, אז האור מוביל אותו קדימה, למימוש עצמי. כך מובילים את האדם לקבוצה, ועליו להבין שזה מגיע לו מלמעלה. מכאן והלאה יש לו חופש בחירה – להתחזק עם החברים. ההתחזקות הזאת מובילה לכמה נקודות חיוביות:

1. האדם יוצא מהאהבה העצמית. האור מגדל את האדם, מעלה אותו מעל האגואיזם ומחזיר למוטב, כדי שהוא יתכלל ברשת הכללית ויגלה את הבורא.

עלינו להבין שגם כעת אנחנו קשורים זה עם זה, אולם איננו מסוגלים להרגיש זאת, מפני שחיים רק בעולם הגשמי. חסר לנו הטוהר, ההבחנה הדקה, כדי לראות את המערכת הזאת, שבה אנחנו נמצאים גם עכשיו. כמו שכתוב בספר הזוהר, עינינו מופנות פנימה, ואיננו רואים את המצב האמיתי, לא מבינים היכן נמצאים.

בנוסף לכך, אנחנו בזים ליכולת ההבחנה הדקה הזאת, דוחים אותה ולא מאפשרים לעצמנו להיות קצת יותר רגישים לקשר בינינו. הרי הקשר הזה קיים בפנים, צריך להיות קצת יותר קשובים ונגלה אותו. הודות לגילוי הזה, יותר מאוחר נתחיל לקבל את המאור המחזיר למוטב. למעשה, אנחנו הולכים אל האור ולא להיפך. במידה שהאדם רוצה להיות קשור למערכת הקשר בין החברים, הוא מתקרב לאור. הרי המערכת הכללית שלמה ובלתי משתנה, אך היא מתגלה בהדרגה, במידה שאנחנו מסוגלים לקלוט את האור. האור הוא קבוע, אנחנו צריכים רק שיהיו לנו רצונות שמכוונות אליו.

2. הקבוצה עוזרת לאדם להתנגד להשפעות חיצוניות. כעת הוא יכול להינצל משליטת העולם החיצון שפועל על כל אחד בעזרת רצונות, מחשבות ומטרות משלו. האדם נכנס לקבוצה, נכלל בה, רוצה להתבטל כלפיה, כך מקבל ממנה מחשבות, רצונות ומטרות אחרות, ונפטר מהרודן החיצוני.

3. האדם מקבל כוחות של כל הקבוצה, ועכשיו בעצמו מהווה את הכוח של הנשמה הכללית. כמובן, זה נותן לו השתוקקות לאור הרבה יותר גדולה מזו שהביאה אותו לקבוצה. עם דחף כה חזק לאור ולתיקון, האדם מושך על עצמו אור שמעלה אותו מהכוונה האגואיסטית "לא לשמה" לכוונה האלטרואיסטית "לשמה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 31.10.2010

פוסטים קודמים בנושא:
ריכוז פנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest