דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מהירות ההתפשטות של האלטרואיזם והאגואיזם בחברה היא זהה

מהירות ההתפשטות של האלטרואיזם והאגואיזם בחברה היא זהה

מחקר מתוך הירחון "Proceedings of the National Academy of Sciences":

ההתנהגות האלטרואיסטית והאגואיסטית מתפשטות בחברה במהירות זהה. החוקרים הציעו למתנדבים לשחק במשחק חברתי, שבמהלכו הם יכלו לתרום את ה"כסף" שלהם (בסך הכול היו להם 20 יחידות מוסכמות של כסף) לטובת הכלל או לעצמם.

בכל סבב חילקו את המשתתפים לקבוצות של ארבעה אנשים, כך שחברי הקבוצה לא ידעו לאיזו החלטה מגיע כל אחד מהם. ה"כסף" שחולק לצרכי החברה הוכפל פי 4 בסוף כל סבב. סכום הכסף שהמשתתפים השאירו לעצמם לא גדל ולא קטן. בצורה כזו, האסטרטגיה המשתלמת ביותר הייתה תרומת כל הכסף לטובת הכלל, אבל רק במקרה שבו כך פעלו כל המשתתפים.

בסוף כל סבב גילו למשתתפים איך פעלו שאר חברי הקבוצה (לא הוזכרו שמות, כך שהמשתתפים לא ידעו איזו אסטרטגיה בחר כל אחד). בסבב הבא כל המשתתפים התערבבו והמשחק נערך שוב.

על פי התוצאות של מספר סבבים, החוקרים בחנו איך משתנה ההתנהגות של המשתתפים במהלך המשחק. התברר, שאם באחד הסבבים אדם נתקל בהבעה של אלטרואיזם, אז בסבב הבא היה יותר סיכוי שהוא עצמו יתרום את "כספו". ההתנהגות האגואיסטית התפשטה על פי אותם החוקים.

זהו לא המחקר הראשון מסוגו שנערך על ידי החוקרים. לפני כן הם הראו שהרגשת האושר והבדידות מתפשטות בחברה באותה צורה כמו מחלה זיהומית.

התייחסותי: הכול תלוי בבחירה שלנו בטוב (בחיבור) או ברע (בריחוק), אבל הכול נמצא מולנו תמיד בהסתברות זהה…

ידיעות קודמות בנושא:
מהפך מופלא של אגואיסט מושבע
"כותונת" אלטרואיסטית לאגו
האלטרואיזם מתחיל אחרי ההכרחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest