מהופנטים במצרים

002_rav_portret_2002_70.jpg
בטח יצא לכם פעם לראות איזה סרט בו קבוצה גדולה של אנשים מהופנטת. האנשים הופכים לרובוטים, מבצעים פעולות מסוימות ללא התערבות עצמית, לאחר שכל האני שלהם נעלם.

כך גם אנחנו. האני שלנו נעלם, הנשמה. כולנו מבצעים את פקודותיו של כוח שנקרא "פרעה" – האגואיזם שבנו. הוא שולט בנו, בלב ובמוח, ברגשות ובמחשבות. ממש כמו מהופנטים, אנו חושבים ומרגישים את מה שהוא רוצה שנחשוב ונרגיש. עבדים, משועבדים. במאה אחוז.

תחת ההפנוט של פרעה, אי אפשר להרגיש את העולם הרוחני, את הבורא. לכן החיים הנוכחיים שלנו מכונים בקבלה "גלות" – ניתוק מרוחניות.

(מתוך שיעור על מאמר רב"ש מה-8.4.08, דקות 3:45-7:09. לצפייה בשיעור המלא)

3 comments

  1. תודה על התשובה  ועל הקליפ

  2. זהר קרח/אל תכריתו שבט משפחות הקהתי/ אות כג כד

    כג) רבי אלעזר אמר וכו': רא"א, אל תכריתו את שבט משפחות הקהתי מתוך הלוים. כי הם הגזע והשורש של הלוים. וזאת עשו להם וחיו ולא ימותו. שהכהן צריך לתקן להם, שאע"פ שהם קרבים אל הקודש, לא יבואו אלא בתקון של הכהן, שהוא יודע הסימן שיגיע אליו עד שם, ולא יותר. וכשמכסים לכלי הקודש, אז שורה כיסוי אחר, מלמעלה, ואסור ללוים לקרב לראות, כי דבר בלחש דהיינו סוד, אינו נוהג בהם אלא בכהנים, שהדברים שלהם והמעשים שלהם, הם בסוד ובלחש. ולוים הם בהרמת קול. בשירה.

    כד) בג"כ כהני בחשאי וכו': משום זה הכהנים הם בלחש ובסוד. וע"כ אסור להם יין, כי יין הוא להרמת קול. לשירה. ולגלות סודות. ומשום זה נמסרו הלוים להרמת קול, משום שמתאחזים בדין, ודין הוא בגלוי, לפרסם הדבר לפני הכל. אבל הכהן, כל דבריו בסוד ובלחש, ולא בגלוי, משום שהוא ימין, דהיינו חסד. כשהדינים שורים בעולם מצד השמאל, הימין יהיה מקרב, ובמה. בקטרת, שהוא בלחש, בסוד, דק ופנימי מכל. שהוא בינה.

  3. זהר וישלח/לא תחרוש בשור וחמור/ אות קמו קמז

    קמו) ותא חזי תיאובתא וכו': ובוא וראה. תאותם של מדרגות הטומאה אינה אלא לצרור את מדרגות הקדושות. יעקב שהיה קדוש, כנ"ל שכתוב עליו ויבא יעקב שלם וגו', כולן ארבו עליו וצררו לו. בתחילה נשכו נחש, כמו שאתה אומר, ויגע בכף ירכו. שנאמר על שרו של עשו, שהוא רוכב על נחש, עתה נשכו חמור, דהיינו שכם בן חמור. שהוא ימין דקליפה.

    קמז) תמן איהו קאים וכו': שם כשהנחש נשכו, עמד הוא עצמו לנגד הנחש, עתה כשנשכו החמור, שמעון ולוי שבאים מצד דין הקשה, עמדו לנגד החמור, ושלטו עליו מכל הצדדים עד שנכנע לפניהם. כמש"א, ואת חמור ואת שכם בנו הרגו לפי חרב. ושמעון שמזלו היה שור, דהיינו גבורה ושמאל דקדושה, בא על חמור, שהוא ימין דקליפה וצרר אותו, כדי שלא יתחברו שור וחמור דקליפה יחד, ונמצא ששמעון הוא הכנגד שלו ולא יעקב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest