דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מההצתה הראשונית לבעירה תמידית

מההצתה הראשונית לבעירה תמידית

כדי להגיע למטרה, יש לבצע עבודה פרקטית בחברה, בקבוצה. משמעותה של הקבוצה היא בכך שמתחברים אליה אנשים שרוצים מטרה אחת – אנשים שקיבלו השתוקקות טבעית לגילוי הבורא. ובדיוק כשם שהאור העליון, הבורא, נותן לאנשים הללו רצון לגלות אותו ולהתקרב אליו, כך הוא גם אוסף אותם יחד סביב המורה, ומעניק להם את הידע על מה שצריך לעשות כדי להגיע לגילוי, כלומר, כיצד לממש את הרצון הזה שהבורא מעורר בהם.

הבורא יוצר את כל התנאים: הוא נותן להם ספרים, מורה, קבוצה, רצון – הכול, חוץ ממה שצריך להגיע מצד האדם עצמו, שצריך לארגן לעצמו את כל התנאים הללו ולכוון את עצמו למטרה אחת.

החברים למעשה עוזרים לכל אחד להגיע ללימודים, להשתתף בעבודת הקבוצה, ללמוד – כמו בקבוצות ובלימודים הרגילים, הגשמיים. אבל מה שחשוב הוא, שאתה שומע שלא תוכל להגיע למטרה עם אותו הרצון היחיד שהבורא עורר בך. הרי הוא מהווה לא יותר מ-10% מאותו הרצון הנחוץ לך כדי לדרוש את הגילוי.

אתה צריך לרכוש את הרצון המלא, השלם, שאותו אתה מקבל מתוך ההתפעלות מהחברים – כשאתה רואה עד כמה הם צמאים לגלות את הבורא, עד כמה הם משתוקקים ומדברים על זה, עד כמה הם עושים הרבה בשביל זה, כמה כוחות הם משקיעים. כל זה גורם לך להתפעל ומעורר בך את הרצון. הרי כך אנחנו בנויים מהטבע.

אבל בעבודה הרוחנית, האדם צריך גם להשקיע מאמצים מעצמו, כדי לשים לב להתפעלות מהחברים ולהתרשם מהם. הרי אתה יכול לזלזל בהם ובכל מה שהם עושים, ולא לשים לב לכל העבודה שלהם. ויכול גם להיות, שלהיפך, אתה תרכוש תשומת לב לכל דבר קטן ותתפעל מהמאמצים הרבים שכל אחד משקיע: איך הוא קם מוקדם בבוקר כדי להגיע לשיעור, על אף שזה קשה לו, כמה רצונות זרים מתעוררים בו והוא מתגבר על כולם, עד כמה הוא משתוקק להיות יחד עם כולם, וכן הלאה.

מצד אחד, הקבוצה צריכה לגלות את עצמה ולהראות את הרצון החזק שלה להשגת מטרת הבריאה, לגילוי הבורא לנבראים. זה מרשים את האדם ונותן לו את הרצון הנוסף שחסר לו. למעשה, את כל הרצון לבורא אנחנו מקבלים רק מהסביבה. הנקודה שבלב היא רק ההצתה הראשונה שמניעה את כל התהליך הזה, ולאחר מכן אנחנו צריכים להתקדם.

ויש כאן עבודה מצד האדם: לבטל את עצמו ולראות את החברים מעליו. ויש גם עבודה מצד הקבוצה: להראות לאדם את עצמה כגדולה, מיוחדת וחזקה ביחס לכל אחד. זוהי העבודה הפרטית של כל אחד והעבודה של כל הקבוצה יחד. צריך לדאוג לכך ולא לאפשר יחס מזלזל.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 12.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מתי קלות ראש עוזרת, ומתי היא מזיקה
כשמשתלטת השינה…
קבוצת בוני הבמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest