דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדריך למעבר המחסום

מדריך למעבר המחסום

laitman_2009-05-xx_ny_5084-70.jpg

זוהר: פרשת בשלח, אות ק"פ: ולקריעת ים סוף ולהטביע את המצרים, היה צריך מתחילה לבטל את שורש הגבוה שבקדושה, שבא"א. וזה לא היה אפשר, זולת באור הגדול של עתיק, שהיא שורש הכל.

ההנהגה העליונה מגיעה אלינו מפרצוף אריך אנפין (א"א) ובו הכול מסודר בהתאם לצמצום ב', שלושת הקווים ובינה שיצאה מחוץ לראש של א"א. לכן, מפעילים אותנו כדי שנתקדם ב"אמונה למעלה מהדעת" על פי שלושת הקווים, שנרכוש מסך של בינה מתחת לצמצום ב'.

פרצוף עתיק זהו כבר צמצום א' (צ"א), לכן הוא נקרא "עתיק" מהמילה נעתק מעולם האצילות ומכל העולמות שמתחתיו. "עתיק" הוא באמת אין סוף. לכן, הפעולה שהוא מבצע נמצאת מעל המערכת שבה אנחנו נמצאים. האור של עתיק אינו כפוף לחוקים שלנו, הוא נמצא מעליהם, מעל הטבע שלנו. אנחנו נמצאים מתחת לצ"ב ואנחנו תוצאה של "עולם הניקודים", מתחת לשבירה והתיקונים שבעולם האצילות ובי"ע (בריאה, יצירה, עשיה).

אנחנו מצייתים להגבלות רבות, המאורגנות כך שעלינו להיות ברמת הבינה תחילה ורק אז בהדרגה לחבר רצונות בכוונה על מנת לקבל (הכלים), ולגרום להארת חכמה בתוך הכלים דהשפעה. לכן, לא ברור לנו כיצד תיקון כה גדול אפשרי, שיאפשר לנו להתנתק מ"המצרים", לצאת מהרצון לקבל, להתעלות מעליו. אנחנו מרגישים אורות מעטים בלבד, היורדים לאט, בהדרגה, טיפין טיפין, "מזלות".

לכן, מעבר המחסום נראה לנו בלתי אפשרי, עד שמגיע אור גדול של ג"ר דחכמה שהוא מעל כל התכונות שלנו ומעל החוקים של צמצום ב'. זה נקרא קריעת ים סוף, פעולת אור ג"ר דחכמה. לכן, המצב שעלינו לעבור נקרא "חושך מצרים". כאשר ג"ר דחכמה מאיר בתוך רצונות שעדיין אינם מוכנים, הוא מביא להם חושך כזה שאי אפשר לתאר. אור העומד מול רצון בלתי מתוקן גורם לתופעות הללו בתוכו. אך אור ג"ר דחכמה המגיע אלינו מהעתיק פותח את הגבול, "מסך הברזל", שנקרא ים סוף. הרי אין ים סוף, לא קיים סוף, האור שמגיע מבטל אותו ואז אנחנו יכולים לחצות אותו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
נס "יציאת מצרים"
למה נסוג הים?
למה למהר לצאת ממצרים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest