דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדריך ליצירת צוותים – חלק ד'

מדריך ליצירת צוותים – חלק ד'

עקרונות של היווצרות הצוות: שמירת האינדיבידואליות

הערה: הכלל השלישי, הוא יחס זהיר לאישיות של כל חבר, כדי שהוא לא יאבד את האינדיבידואליות שלו.

תגובתי: עלינו לחשוב שכל אחד משקיע מקסימום מאמצים בהתאם למידה שבה הוא ספג לתוכו את הקורס ומבין את חשיבותו. לכן, מה שהוא עושה נובע מהמאמצים שלנו. כלומר, אני מסתכל על האדם כעל מנגנון שפועל בהשפעתי ועכשיו אלה התוצאות מההשפעה שלי. אם הוא פועל באופן רע, אז אני צריך להפנות את זה לעצמי ולומר שאני אשם בזה.

שאלה: פרט לכללי המעגל שמאפשרים לאדם להביע את עצמו מבלי לחשוש מביקורת, אלו תרגילים נוספים אפשר להמליץ לעשות כדי לשמור על האינדיבידואליות של האדם?

תשובתי: אני חושב שהמשתתפים בקורס צריכים לדבר הרבה ביניהם, עד שיבינו את עצמם ואת האחרים, עד שיתרגלו שלכל אחד יש את הבחירה החופשית שלו, את האפשרות שלו לפעול בהדדיות עם האחרים. בעזרת הפעולות ההדדיות הללו הם יתחילו בהדרגה ללמוד את הטבע האנושי ובאופן כזה תופיע אצלם היכולת לסבול זה את זה.

שאלה: במה מסתכם שיתוף פעולה הדדי, איזה עוד שיתוף פעולה יכול לאפשר להם להביע את הנטיות האינדיבידואליות שלהם?

תשובתי: עליהם להדביק זה את זה בנגיף חיובי. מפני שכל מי שמגיע לקבוצה שעוסקת באיחוד, מתחיל לקבל ממנה השראה יצירתית, כיצד להתאסף יותר יחד, כיצד לגלות בחיבור ביניהם את הכוח של השפעה הדדית, עד לכוח האהבה ממש.

שאלה: הרבה שנים עבדתי עם קבוצות בצבא. שם קבוצות מעוצבות, אנשים עוברים מצבים שונים ורבים. בנסיבות חיצוניות מעוררים בהם שינויים חזקים מאוד. הם עוזרים זה לזה, עוברים כל מיני סוגים של עומס פיזי, נוצרים ביניהם יחסים מיוחדים וכולי. מה יהיה כאן, מאיפה יופיעו כל החוויות הללו?

תשובתי: באותה מידה שבה ניתן לאנשים משימות שונות, יתחיל להופיע בצוות מתח, והמשתתפים ירגישו אם זה ניתן לביצוע או לא. לכל אדם יהיו פונקציות למלא בקבוצה, אבל אנשים צריכים להתחלף ביניהם במחזוריות, מישהו אחראי על הדפסת החומר, מישהו אחראי על מפגשים פיזיים, מישהו אחראי על הכנת קפה וכולי, עליהם לשרת את עצמם.

האינדיבידואליות של כל אחד יכולה להתגלות דווקא בכך שכל אחד משתדל להתכלל בקבוצה, באיחוד שלה באופן מקסימלי. באותה מידה שבה הוא נכלל בקבוצה, בכך שהוא דוחף אותה לאיחוד, אז מתגלה בפניו האפשרות  להגיע יחד איתה לגילוי של הבורא.

שאלה: בכל צוות יש אחראי על העלאת המוטיבציה, האם זה צריך להיות אדם אחד או שכולם צריכים להיות אחראים לרוח הצוות?

תשובתי: לפחות אדם אחד צריך להיות תורן לטובת מטרה כזו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 18.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest