דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאלף את האגואיזם

לאלף את האגואיזם

שאלה: התפתחות הנשמה שלנו עוברת דרך הכרת האגואיזם. כלומר, רק כאשר האגו שלנו יעמוד מול נקודת ההשמדה העצמית, נוכל להבין במידה מלאה את עצמנו ולעבור לצד של האור?

תשובתי: לא. אנחנו עושים זאת עוד הרבה לפני כן. בכך מסתכמת ההתפתחות ההדרגתית של האדם, כאשר הוא מכיר באגואיזם שלו ומבין שבשימוש בו הוא לא מגיע לשום דבר. עם זאת, הוא לא צריך להיפטר ממנו, אי אפשר להשמיד את האגואיזם, זה כוח הטבע. עלינו רק לשנות את מטרת השימוש בו.

שאלה: לדבריך חכמת הקבלה מלמדת כיצד להתעלות מעל לאגואיזם. ככל שהאגו גדול יותר, כך אתה מתעלה גבוה יותר, כלומר זו הגדילה האבולוציונית שלך. האם השגה נכונה של האגואיזם היא אחד האלמנטים בהתפתחות שלנו, כאשר אתה מגדיל אותו באופן מלאכותי או תחת שליטה, בזה שאתה מקנה לו נטייה אלטרואיסטית?

תשובתי: כן. אתה מאלף אותו, כמו חיית פרא והוא הופך להיות פחות או יותר מאולף.

שאלה: יוצא, שלא צריך להיאבק בו אלא צריך להבין אותו.

תשובתי: נכון מאוד! לנהל אותו בצורה נכונה, אז הוא יהפוך לעוזר שלך.

שאלה: כלומר זה לא מאבק אלא יותר נכון זו השגה, ניצול של הכוח הפנימי הזה, כאשר דרך הרגשת האושר שלך אתה מתחיל ליישם את הדחף האלטרואיסטי, בכך שאתה מעביר את המצב הזה לעולם?

תשובתי: כן. עבורך דחפים אלטרואיסטיים הם למעשה הכי טובים. בעיקרון, בעולם שלנו במושג אלטרואיזם הכוונה היא להשפעה חלוטה של משהו למישהו. לא! אתה פשוט רואה, שבכך אתה מתחיל לשתף פעולה באופן הדדי עם הכוחות הגדולים ביותר של הטבע.  וזה טוב.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest