דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מדינה ללא אויבים

מדינה ללא אויבים

"ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד והשבתי חיה רעה מן הארץ וחרב לא תעבור בארצכם: ורדפתם את אויביכם ונפלו לפניכם לחרב: ורדפו מכם חמישה מאה ומאה מכם רבבה ירדפו ונפלו אויביכם לפניכם לחרב" (ויקרא, פרשת "בחוקותי", כ"ו, ו'-ח').

האויבים הם כל מיני רצונות לא מתוקנים שפתאום מופיעים באדם, הם מתגלים מבפנים. אין אויבים אחרים חוץ מהתכונות הפנימיות שלנו. אבל הן מתגלות כחיצוניות, מאחר והעולם הסובב אותנו מהווה העתק של התכונות הפנימיות שלנו.

נאמר, ש"ורדפו מכם חמישה מאה ומאה מכם רבבה ירדפו ונפלו אויביכם לפניכם לחרב", מפני שלאדם תמיד יהיה כוח, כוח האור, כדי להתגבר על האויבים הקמים נגדו, להבין אותם וללכת הלאה.

הערה: תמיד מופיע אצלי משל הקשור למדינה קטנה שנקראת ישראל, שנראית על מפת העולם כחודה של מחט. מסביבה ישנה כמות גדולה מאוד של אויבים, אבל אם היא תהיה תואמת לחוק ההשפעה, אז היא תוכל לגבור עליהם?

תשובתי: יתרה מזה לא יהיו לה אויבים. האויבים יתגלו רק לרגע ומייד ייהפכו לידידים, לעוזרים שלנו, מפני שאנחנו נהיה מוגנים על ידי תכונת ההשפעה והאהבה.

שאלה: אתה אף פעם לא מתייאש מכך שזה לא קורה כל כך מהר, כפי שהיית רוצה, אלא להיפך, מתגלגל בינתיים לכיוון ההפוך?

תשובתי: תחושות כאלה צריכות להיות. כי אנחנו יוצאים ממצרים רק במצב של חושך מצרים מוחלט. לכן אני מחכה בקוצר רוח למצב הזה. מחכה, מתי אנחנו כולנו נעבור את זה.

ואותם האנשים שנמשכים לגילוי הבורא, צריכים להבין שאנחנו חייבים לעבור את השלבים האלה, אנחנו חייבים לתמוך זה בזה, אנחנו בכל מקרה חייבים ללכת קדימה, או לזחול, אם אין כוחות! אין מוצא אחר, "רק ההולך בדרך יתגבר עליה". אני מאוד מקווה שאוכל להיות יחד עם כולם, לפחות בחלק הקשה ביותר הזה של הדרך, כדי לא להשאיר את האנשים במצרים.

שאלה: עכשיו כבר החלה התקופה הקשה ביותר?

תשובתי: כן, ואני שמח בזה. אסור לדבר על זה יותר מידי, מפני שאחרת לא נעבור אותה. אנחנו נתחיל להרגיע את עצמנו: "הכול בסדר, כך צריך להיות, הכול עוד לפנינו". אז באמת לא נצליח בשום דבר. אנחנו רואים מה עושה הבורא: "בוא עוד פעם אל פרעה! ועוד פעם !". וכאן אני ארגיע את כולם? להיפך. אנחנו צריכים לעבור את כל זה.

בתורה נאמר: "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד". כלומר ללא לילה אין יום, ללא לילה אין יממה, ללא לילה אין אור. יום אחד! רק לאחר ערב, לילה, חושך אנחנו מגיעים אל האור. כל מצב, איזה שלא יהיה, צריך להתחיל משלילה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest