דף הבית / חינוך, ילדים / מדוע כלכלת השוק התיישנה?

מדוע כלכלת השוק התיישנה?

שאלה: מדוע אתה סבור, שכלכלת השוק התיישנה?

תשובתי: אם העולם היה מתקיים רק לפי כוחות אגואיסטיים וחוקי הטבע, אז הטבע האגואיסטי שלנו היה תואם לו והכלכלה הקפיטליסטית הייתה מתאימה לארגון התעשייה, השירותים, חיי החברה.

אבל העולם שלנו בנוי בצורה אחרת. הטבע הדומם, הצומח והחי מאורגנים על בסיס אגואיסטי. רואים זאת באופן ברור מתוך חוקי הטבע שאותם אנחנו מגלים. אבל חברה מתפתחת בצורה אגואיסטית עד לדרגה מסוימת (דומם, צומח וחי, אלה שלבי ההתפתחות של החברה), ואחר כך האגו מגלה את עצמו לא כמסייע להתפתחות, אלא כמשמיד את החברה עצמה ואת הציביליזציה.

הסיבה לכך היא, שבחברה מתפתח כוח המנוגד לאגו, כוח אלטרואיסטי, והוא זה שגורם לאי איזון של האגו. התגלותו של הכוח הזה מביאה לכך, שעל ידי האגו בלבד, כלומר על ידי מוטיבציה של תועלת מרבית אי אפשר להתפתח הלאה. זה גורם למשבר בכל תחומי החיים של החברה, משפחה, חינוך, השכלה, תרבות, כלכלה, וכולי.

ועוד יותר, ללא החדרה של אלמנטים אלטרואיסטיים (סוציאליים) לתוך ההתנהגות והתקשורת שלנו (אישית, משפחתית, חברתית, מדינית, כלכלית וכולי), אנחנו נלך הלאה נגד חוק ההתפתחות, וכל הזמן, באופן מגמתי של עלייה, נלך ונפסיד.

הפתרון הוא, בהחדרה הדרגתית של אלמנטים אלטרואיסטיים של קשר בכל תחומי הפעילות שלנו במידה ההכרחית לאיזון בכוח הזה שמתפתח בטבע, כלומר במידת הנחיצות להיות בהשתוות לטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
כלכלה חדשה
על הכלכלנים לוותר על התיאוריות שאליהן הם רגילים
היום, מחר, מחרתיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest