דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מדוע התקופה שלנו כה מיוחדת?

מדוע התקופה שלנו כה מיוחדת?

שאלה: מדוע בתקופה שלנו ההפצה נחשבת לעבודה רוחנית אמיתית?

תשובתי: העולם השתנה ומוכן לזה. אנחנו הכנו את עצמנו לזמן הזה. היינו יכולים סתם להמשיך ללמוד בלי לצאת אל הקהל, להישאר במצב של המתנה, כמו מנוע שלא משולב בתוך ההילוך, בניוטרל. כלומר המנוע פועל אבל בסיבובים מאוד נמוכים, בקושי עובד.

במצב כזה אנחנו היינו יכולים להתקיים עד סוף החיים שלנו, כפי שעשו המקובלים בעבר. אבל הם חיו בתקופה שונה, הם יכלו לגלות את כל התכונות הללו בלי קשר עם התחתונים. ואנחנו נמצאים במצב, שבו בלי קשר עם אנשים אנחנו לא נוכל לממש את הכלי הרוחני שלנו, מפני שהוא זקוק לקשר עם הרצונות של הקהל הרחב.

לכן, בלי ההפצה אנחנו לא נשיג שום דבר חוץ ממה שכבר השגנו. אפשר לבלות עוד 5-10 שנים כמעט בלי להתקדם. אנחנו מתפתחים, מתווספות קבוצות חדשות, אבל זה בקושי מוסיף לנו חיסרון שעליו אפשר לעבוד שמתוכו אנחנו נוכל להגיע לבורא. חייב להיות חיסרון ממדרגה יותר נמוכה מאיתנו, שלא נובע מתוך ה"נקודה שבלב", חיסרון שנובע מתוך החיבור האינטגרלי.

אם לא היה מתגלה עכשיו החיבור בין כל חלקי האנושות, חיבור מקולקל ונוראי, פרוטקציוניסטי, מלא שנאה ודחייה מאחרים, מלא ניצול הדדי, אז אנחנו לא היינו יכולים לקבל מהאנשים את החסרונות שלהם. האנושות סבלה אלפי שנים לאורך ההיסטוריה לא פחות מהיום ואפילו יותר. אבל היום החיסרון שלה קיבל איכות חדשה שנובעת מתוך רשת הקשר המקולקלת בין האנשים.

דווקא משום כך אנחנו יכולים לקחת את חסרונותיהם ולהעלות אותם לבורא. בהם יש כבר מה לתקן! אין צורך לתקן את הרצון של אף אחד, אלא צריך לתקן רק את הקשר ביניהם, את הרשת הכללית. קודם היא לא התגלתה, ולכן, המקובלים לא יכלו להתקרב אל העם. ובימינו מתגלה המשבר כתוצאה משבירת רשת הקשר שהתגלתה כסיבה למשבר. ולכן, אנחנו יכולים לקחת את הקשרים המקולקלים בין האנשים ולתקן אותם.

אנחנו עובדים דווקא עם אותם הקשרים, ולא עם הרצונות עצמם שנגרמו ממחסור בכסף, בריאות, בעיות במשפחה, בעיות עם הילדים ובעבודה. לא חשוב אילו רצונות פרטיים יש לכל אחד, אלא העיקר הוא שבימינו כולם מתגלים בצורה שלא ניתן לפתור אותם בדרכים הרגילות. קודם זה היה אפשרי והיום לא.

אנחנו רואים שכל המדע, הפסיכולוגיה, הרפואה, היחס בין בני האדם, מוסר העבודה, חינוך הילדים, הכול מתפורר, מפני שמתגלה שקיימת בינינו רשת קשרים מקולקלת. היא מתגלה כסיבה של כל הרע. המקובלים יודעים על כך, אבל גם המדע הרגיל מתחיל להסיק מסקנות כאלה בהתאם לכל המחקרים.

לכן, אנחנו יכולים לקחת את הרשת המקולקלת הזאת ולבקש את תיקונה. דווקא היא זקוקה לתיקון, כיוון שבזמן ה"שבירה" לא נשבר אף "כלי", אלא נשברו הקשרים בין כולם. לכן, כל התיקונים נעשים ביחסים שלך עם האחרים, "אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", "ואהבת את ה' אלוקיך". כל התיקונים מתייחסים רק לקשרים.

מתוך ההכנה שיעור, 14.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חשובים הקשרים ב"רשת הקריסטלים"
לשמור לא על הכיס, אלא אחד על השני
איך לגדול מאפס ועד אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest