דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשמור לא על הכיס, אלא אחד על השני

לשמור לא על הכיס, אלא אחד על השני

אם אנחנו מארגנים את חיינו תוך עזרה הדדית, כמו במשפחה גדולה, אז נוכל פי שניים לשפר את רמת החיים שלנו עם אותן ההכנסות. ההבדל יהיה כזה, שאני כאילו התחלתי לקבל משכורת גדולה פי שניים, וכל זה תלוי רק בקשרים בינינו.

האנשים ישתכנעו בגלל הרווח הכפול, מילוי כפול בתוך האח"פ. אבל אנחנו יודעים שזה לא העיקר. הבורא מעורר אותנו לא כדי שנקבל מילוי כפול אלא כדי שנתקן את הקשר בינינו ודווקא בו נגלה את הכוח העליון. הבורא מתגלה לא בתוך כל אחד מאיתנו, אלא בינינו.

בינתיים זה נקרא "לא לשמה", אנחנו מושכים את האדם על ידי רווח חומרי, ואנחנו לא משקרים לו! הוא באמת ירגיש יותר טוב, יחיה חיים יותר טובים, בטוחים, רגועים.

אנחנו מחדירים בתוך זה את הכוונה, כלומר, נמצאים בתוך הקשרים של "רשת הקריסטלים" הכללית, ויתר האנשים נמצאים בתוך הצמתים של הקשרים, בינתיים כל אחד בתוך הרצון שלו. אבל זה רק זמני, ואחר כך הם יתחילו להעריך את הקשרים בין כולם, יבינו שרק בהם ההצלה. האדם יתחיל להעריך את הקשר, לרומם אותו. הוא יבין שלקשר עצמו יש ערך עליון וכדאי לשמור עליו יותר מאשר על כיסו.

מפני שהקשר הזה נותן סיפוק נפשי, פנימי, מרומם את מצב הרוח, נותן הרגשה של חופש יותר גדול ופחות דאגה. בינתיים, אלה מניעים אגואיסטיים המאפשרים לאדם להתעלות מעל הבעיות שלו. אבל אחר כך הוא יראה שגם בלי הדוחק של הבעיות הוא רוצה להשתייך להרגשת החיבור הנעלה. ואחר כך הוא כל כך יתרגל לחיבור, שיסכים לכל הבעיות, העיקר לשמור על ההרגשה הנעלה הזאת.

כלומר, הוא כבר יתחיל לגלות את הרע של האגו, יפריד אותו מהטוב, יעשה ביניהם חתך, מחסום, "מסך", יעשה "צמצום" ויארגן את עצמו לפי העיקרון הרוחני.

העיקר בשבילנו זה להיות ברשת הקשר בין האנשים, ולא לשקוע בתוך הצרות. אנחנו מדברים עם האנשים על בעיותיהם, אבל חושבים כיצד לגלות קשר נכון וטוב בתוך המערכת וכל הזמן לחזק אותה.

מתוך ההכנה לשיעור 14.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חשובים הקשרים ב"רשת הקריסטלים"
מדוע התקופה שלנו כה מיוחדת?
זירת המחלוקת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest