דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע גלגלי השיניים של הנשמות מחוברים זה לזה

מדוע גלגלי השיניים של הנשמות מחוברים זה לזה

החל מצמצום ב' והלאה הפרצופים מתחילים להיוולד לא כמו בעולם אדם קדמון: אחד תחת השני. כיוון שבכל אחד מהם יש עכשיו את החלק התחתון שלא משתמשים בו, האח"פ, הוא יורד למדרגה תחתונה יותר.

כלומר, הפרצוף עובד עם הגו"ע שלו (עם החלק העליון) והאח"פ שלו נופל לתוך הגו"ע של התחתון. והגו"ע של התחתון נופל לתוך הגו"ע של הפרצוף העוד יותר תחתון, וכן הלאה.

אם כך, החלק העליון של כל פרצוף מתלבש בחלק התחתון של הפרצוף שמעליו והחלק התחתון שלו יורד לתוך החלק העליון של הפרצוף שמתחתיו. והיכן הוא עצמו, הבלתי-תלוי לא בעליון ולא בתחתון?! – אין לו כלום מעצמו!

מכאן הגיעו גלגלי השיניים המחוברים של הנשמות. זה אותו העיקרון. אינך חופשי מקשר עם אף אחד. אתה כבר בנוי בתוך כזה מבנה פנימי של המלכות, של הנשמה הכללית, שאין בה אף חלק שאינו מחובר עם כל האחרים.

כל רצון, בכל דרגות העביות, מחובר עם כל האחרים. כולם מתחברים עם כולם ובאף אחד אין אף חלק חופשי באף מידה של חופש. תמיד העליון מראה לי מה לעשות והתחתון קובע כיצד עליי לשרת את התחתון. כך כל אחד מאיתנו קשור כמו בחבלים משני הצדדים, ואינו מסוגל לבצע אף צעד עצמאי.

אך כיצד אפשר להפוך לחופשי ובעל בחירה?! אם במקום כל האזיקים הללו תתחיל להרגיש שרשראות של אהבה, שיתוף הדדי, אתה תתרפא מה"קלאוסטרופוביה" הזאת, מההרגשה שאתה כבול בחוזקה, קבור בעודך חי בתוך המערכת שבה אין לך אפילו מחשבה קטנטנה או רצון קטנטן משלך, אין לך את ה"אני" שלך.

והחופש נקנה רק על ידי האהבה. למען האהבה אני בעצמי ארצה לשרת את כולם, אני ארצה להיות בקשר הזה! וכך אני אקבל חופש, אוויר צח, וכל המערכת הזאת תהיה שלי. אני אהיה הבורא ביחס אליה.

התכונה המופלאה הזאת מגיעה אלינו לאחר צמצום ב', כשהמלכות מקבלת את ניצוץ הבינה ובזכותו מקבלת הזדמנות להתייחס לאחרים בהשפעה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 08.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בדרך אל האהבה
הסולם מוכן, הבחירה בידיך!
מעלית רוחנית

One comment

  1. סער סטון

    מושלם!!!!

    סער

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest