דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגע בנקודת הצמצום של האגו

מגע בנקודת הצמצום של האגו

שאלה: מה הכוונה להשפיע לזולת כשאתה נמצא בזמן ההכנה לקראת היציאה לעולם הרוחני?

תשובתי: זה אומר, לעשות כל מה שאתה יכול כדי להתקשר עם הזולת, ועל ידי הקשר הזה לגלות את הכוח המשפיע הכללי, את הבורא. אבל דווקא מפני שאתה עושה את רצונו להתגלות לנבראים. בשביל זה הם צריכים להכין כלי של השפעה שבו יתגלה כוח ההשפעה של הבורא. הנבראים יגלו את הצורך באהבה והבורא יתגלה כתכונת האהבה.

כדי להתקשר עם הזולת, אני זקוק ל"מסך". אחרת, איני יכול להתקשר עם אף אחד, כי אני הרי רק רוצה לבלוע הכול לתוכי. לכן, אל תחשוב שאתה בעצמך מסוגל לחיבור, האור העליון מחבר אותנו. הוא מעמיד לפניי "מסך" על האגו שלי ומעלה אותי מעליו, בכך שנוגע בתשומת הלב שלי, בריכוז הרצונות. ולשם, לחלל שמעליו עובר המקור של כל הרצונות ההשתוקקויות והמטרות שלי. כמו אצל אמא, שכאילו יוצאת מתוך עצמה וחיה בתוך הילד שלה.

יחס כזה כבר נקרא "יושר", ועד אז הכלים שלי היו "עיגולים". באותה המידה שמהעיגולים האלה אני יכול ליצור כוונה ישרה כלפי הזולת, זה אומר שבניתי "יושר".

עכשיו אני נמצא ברצון ישר, אולם הוא דומה ל"אור המקיף", ל"עיגולים". כאן כאילו קיים הפרדוקס. באגו שלי אני דומה לאור, האור הוא עגול בהשפעה שלו, ואני, אגואיסט עגול, פתוח כלפי כולם.

אבל בעבודה שלי אני כאילו "קו ישר" שהפוך לאור, כי האור הוא עגול. אז איך אנחנו יכולים להתחבר בינינו? את ה"עיגולים" וה"יושר" מחבר ביניהם ה"צמצום" שנעשה על שניהם. דווקא על ידי ה"צמצום" מופיעה אצלם הנקודה המשותפת שדרכה עובר המגע שלהם.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 07.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הפשטות המסובכת של העיגול
העיגול הוא תכונתו של הבורא
מתחילים להתעורר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest