דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מגן בטוח ומסלול אל העתיד

מגן בטוח ומסלול אל העתיד

שאלה: מה צריך להיות סדר הפעולות בקליטת חסרונות חדשים?

תשובתי: קודם כל, אנחנו צריכים לארגן לעצמנו את הקבוצה ולראות שאנחנו יצרנו בה איזו מערכת. לאחר מכן אנחנו מתחילים ללמוד איך לצאת מהקבוצה החוצה. כי בקבוצה אנחנו מחוברים לפי רעיון פנימי, על ידי הרצון שלנו לגלות את הבורא. אנחנו לומדים את השיטה הזאת לפי ספרי הקבלה, מגלים אילו חסרונות צריכים להיות, מה בדיוק אנחנו נרגיש כאשר נגלה את הבורא, את הכוח העליון, מה נראה ונבין.

אנחנו לומדים מה זה נקרא גילוי הבורא, מה זה אור נרנח"י, הכלים "כתר", "חכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות", מהן המדרגות של העליון והתחתון, הבחינות "עיבּור", "יניקה" ו"מוחין". כך אנחנו מכינים את עצמנו לגילוי, מקבלים ידע איך למשוך את המאור המחזיר למוטב, גם מפתחים את הרגש שלנו כדי להשתוקק למאור המחזיר למוטב, לאור התיקון. בצורה כזאת אנחנו עובדים בקבוצה.

אבל אם אנחנו רוצים להרחיב את החיסרון שלנו מפני שרואים שהוא לא מספיק, אז אנחנו לא יכולים להישאר רק בתוך הקבוצה. אנחנו יכולים ללמוד ולהתבשל בצורה כזאת בינינו עוד עשר, עשרים שנה, ושום דבר לא ישתנה. לכן, לא מן הסתם הבורא פותח לנו כלים חיצוניים, ואז אנחנו יוצאים החוצה אליהם. אנחנו מתחילים ללמוד את השיטה של החינוך האינטגרלי, עורכים סדנאות, הפעלות של משחקים, "שולחנות עגולים" וכולי, ואז יוצאים לקהל הרחב.

בזה שעובדים בעולם החיצון, אנחנו בדיוק מקיימים את המערכת הרוחנית שמחברת את שלושת המדרגות: תחתון, עליון ועלי עליון, ואז לפי זה נהיה לנו יותר מובן מה אנחנו עושים. אנחנו מתחילים להתכלל מהרצונות של הקהל ורוצים להצליח. כך אנחנו מרגישים צער נוסף, כי רוצים להשפיע על האנשים, להיטיב להם. אנחנו בעל כורחנו מרגישים כלפיהם עניין מפני שמשקיעים בהם את הכוחות שלנו.

ובנוסף לכך, הבורא מסדר לנו כל מיני סיבות לצאת לקהל. לא חשוב אם זה סיבות גשמיות או רוחניות, אבל בדרך כלשהי הוא מראה לנו שאנחנו זקוקים לקהל הרחב, שזה יהיה המגן שלנו, המסלול שלנו לעתיד. המקובלים מייעצים לנו, וגם החיים עצמם מראים לנו, שחייבים לעבוד בהפצה חיצונית.

לכן, גם בקבוצה וגם עם הקהל החיצוני אנחנו צריכים כל הזמן להשתוקק להרחיב את החסרונות שלנו, להעמיק אותם, לברר איזו צורה בדיוק הם צריכים לקבל, וכך אנחנו נוכל להתקדם.

מתוך ההכנה לשיעור, 25.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העבודה עם האנשים מרככת אפילו את "לב האבן"
בריחה באישון לילה
היציאה לקהל היא צעד ראשון לקראת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest