דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגורים ארעיים תחת שמיים פתוחים

מגורים ארעיים תחת שמיים פתוחים

שאלה: למה בזמן חג הסוכות נהוג לצאת מהבית שלך שבו גרת כל השנה, ולעבור למבנה ארעי, לסוכה? מה זה אומר במובן הרוחני?

תשובתי: היציאה למבנה ארעי, מסמלת התחלה של התקדמות רוחנית, שעל ידי זה אנחנו כל הזמן יוצאים מהמצב הקודם ונכנסים תחת השפעתה של מדרגה עליונה. כדי להיכנס תחת השפעת העליון, צריך כל הזמן לשנות מקום, מדרגה.

שבעת ימי סוכות, זה שבע מדרגות של עלייה ממצב למצב, מ"פרצוף" רוחני אחד לאחר. חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד מלכות, אלה הן שבע ספירות שמפרידות את המצב הנוכחי שלי מהמצב הבא.

ספירות, אלה הן מידות תיקון של הנשמה, שקובעות עד כמה הרצון לקבל שלי מיתקן בעל מנת להשפיע: עוד ועוד קצת, עד שאני אכנס למדרגה הבאה.

זה נקרא שבע ספירות, מעבר מלקבל למען עצמי להשפעה לזולת, ואחר כך מהשפעה שהושגה להשפעה יותר ויותר גדולה. כל שבעת הימים אני מתקדם יותר ויותר במדרגות של השפעה ואהבה.

שאלה: למה צריך לבנות את הסוכה תחת שמיים פתוחים?

תשובתי: מפני שאני לא רוצה לנצל את השפעתו של הבורא לתענוג עצמי, אלא רוצה לקבל ממנו רק כוח לצורך התיקון שלי. דווקא זה מה שמסמל הגג של הסוכה.

אם אני עדיין לא מתוקן, אז אני מקבל את האור של הבורא לצורך התיקון שלי, ואם אני מתוקן, אז לצורך העברתו לאחרים. ככל שאני אקבל יותר אור, כך אוכל להעביר יותר הלאה.

במשך כל השנה האור משפיע כדי להראות לי את התכונות האגואיסטיות שלי. אחר כך, בראש השנה, הוא מראה לי את טובו של הבורא.

אחר כך בעשרת ימי תשובה, האור בא כדי להפריד בתוכי את ה"מלכות" מ"בינה", את הרצון לקבל מהרצון להשפיע, את האות "ה" מהאות "ו". אחר כך מגיע חג הסוכות, שבו אנחנו מקבלים את אותה ההארה, אבל שכבר מתקנת אותנו.

בכל שבעת ימי הסוכות אנחנו מקבלים אור שמתקן אותנו למצב של "להשפיע על מנת להשפיע", ובגמר התיקונים הללו אנחנו חוגגים את חג שמחת תורה. אנחנו השתמשנו בכוח שנקרא "תורה", ועלינו לדרגת "צדיק".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 440, 02.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מזמין את אור התיקון שיבוא להתארח
יותר צל, מאשר אור
גלים חמים של חג הסוכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest