דף הבית / המשבר ופתרונו / מבול כלל עולמי חדש

מבול כלל עולמי חדש

שאלה: לפי הזהרת הארגון ההומניטארי הכלל עולמי לקראת שנת 2060 יותר ממיליארד בני אדם יימצאו תחת איום של מבול. בדו"ח צויינו בפרט ארה"ב, הודו, סין, בנגלדש ומדינות אחרות שלהן מצפה הצפה קטסטרופלית, זרימה סוערת ותנאי מזג אוויר קיצוניים. האם המבול התנכ"י יחזור?

תשובתי: אני חושב שהמבול יתרחש הרבה קודם לכן. האדמה והים יתחלפו בהדרגה והשינוי הזה ילווה בהתפרצויות של הרי געש, רעידות אדמה, הצפות ושיטפונות. הטבע לא "יסבול" יותר יצור אגואיסטי על פני האדמה כמו האדם, על ידי היחס שלנו זה כלפי זה אנו מעוררים ומזמינים תנועה שלילית בטבע.

הערה: בדו"ח נאמר שהעניים יסבלו יותר מכולם ואילו לעשירים יש ביטוח, יכולת לעבור למקום אחר ולהינצל.

התייחסותי: בעתיד גם האפשרות הזאת לא תתקיים ואסונות הטבע יפגעו בכולם, בנוסף השיבוש צפוי לא רק באקולוגיה, הנפילה תהיה בכיוונים רבים: בעסקים, בסחר עולמי, ביחסים במשפחה, בתרבות ובמדע. האגו שלנו, שיהפוך לגידול סרטני שטורף את עצמו, יהרוג את הכול.

שאלה: האם זה טוב או רע?

תשובתי: זה טוב כשזה מתרחש בקנה מידה קטן והאנושות מיד מגיבה: "הבנו! עלינו להשתנות, לתקן את ההתנהגות שלנו". אך אם זה נמשך עשרות שנים, זה הופך לרע ולא מצביע על ראיית הנולד ורגישות של בני האדם, אלא על האטימות והאיוולות שלהם.

שאלה: האם בעולם נצפית איזו הבנה של המתרחש?

תשובתי: אין הבנה כלל, חכמת הקבלה שמעניקה את השיטה ליציאה מהמשבר, נמצאת בנידוי. למרות המאמצים הגדולים שלנו לספר לכל העולם עליה, אנו ״נתקלים בקיר״ של חוסר אמון, דחייה והוצאת דיבה. רבים יוצאים נגדנו מבלי להבין לגמרי במה אנו עוסקים. כך האגו שמתגלה בצורה פנימית, מוביל אותם והם שלא במודע מצייתים לו, אין זה מקדם לכיוון הטוב. איני רוצה להיראות לא צנוע, אך לפני הרבה שנים חזינו גם את כל האסונות הנוכחיים וגם את הצפתה של אירופה במהגרים, התעייפתי מלדבר על זה, שום דבר לא עוזר.

הערה: אך הבורא הוא טוב ומטיב

התייחסותי: הוא טוב רק במקרה שאנו נמצאים עימו בקשר הדדי. ואילו מעלינו, למרבה הצער, שוררת רק שליטה של הכוח האגואיסטי המנוגד לו. לכן אין לנו סיבה לצפות ממנו לטוב וגם אין למי להתפלל.עלינו לשנות את עצמנו! צריך לבקש מתוך הלב רק דבר אחד:  להתאחד, מכיוון שכל התורה היא מערכת שמכוונת רק לאהבה הדדית. כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". הבורא הינו ״תכונת האהבה וההשפעה״ שאותה עלינו לפתח ולהחדיר לתוך היחסים ההדדיים בינינו, מפני שהחוק העיקרי של הטבע הוא "ואהבת לרעך כמוך", רק שאף אחד אינו מתעסק בזה בעולם.

המקובלים יכולים לצעוק על כך כאוות נפשם, הם משתדלים ליישם ביניהם את שיטת האיחוד, אך לעשות זאת על ידי קבוצה קטנה זה מאוד לא פשוט. אם כל עם ישראל היה עוסק בזה, אז וודאי שהכול היה כבר נראה אחרת, רק שעם ישראל חייב לעשות זאת ולהראות דוגמה לאנושות כולה, שאותה העולם דורש מאיתנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 17.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest