דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשפוך מעט אור על הבריאה

לשפוך מעט אור על הבריאה

ישנם בעולם המון בני אדם שהיו רוצים לגלות את תכנית הבריאה, את תכליתה, כלומר, את כל הדרך הזאת, לאן היא מובילה ואת סיבתה. רבים היו רוצים להבין את מה שמתרחש בעולם הזה ולהבין מדוע הכול קורה דווקא כך וכיצד עלינו לפעול בצורה נכונה בעולם הזה.

כי עכשיו בעולם הזה אנחנו כמו עיוורים שנעולים בחדר חשוך, משוטטים בחושך, רק גורמים צרות לעצמם ולאחרים וכל הזמן מתנגשים זה בזה. זה לא מועיל לאף אחד, אפילו לא למי שהצליח לנצח את האחרים, כי מהו הניצחון שלו?

עלינו לפחות לדעת מה קורה והיכן אנחנו נמצאים, אם אנחנו נקראים בני אדם! הטבע הדומם, הצומח והחי פועל באופן אינסטינקטיבי ולעולם אינו טועה. בעל חי אינו טועה מכיוון שהטבע מאלץ אותו להתנהג נכון לפי פקודות הטבע.

הבורא שולט בכל חלקיק של הבריאה כולל בחלקים של הדומם, הצומח והחי שבנו, אבל לחלק ה"מדבר" שבנו ניתן חופש הבחירה. האדם מתפתח לפי התהליך הטבעי של האבולוציה, מה שנקרא "בעיתו", בצורה אינסטינקטיבית בזכות האגו שלו. ובדרך הוא כל הזמן טועה בגלל שלא משקיע יגיעה להתפתח שנקראת "אחישנה". ולכן, כל החיים שלנו הם סבל אחד גדול.

אז מהי הסיבה, היכן נמצאת נקודת המפנה שממנה אני יכול לשנות את גורלי? אנחנו חייבים להגיע להכרה, להבנה, לחיבור ולדבקות עם ההשגחה העליונה, להכיר את הבורא ולהיות כמוהו. עלינו לקבל ממנו את מושכות השליטה על כל המציאות.

וכדי לבצע את המשימה הזאת צריכים קודם כל לרצות זאת מכל הלב ולהבין בשכל. על ידי "מוחא וליבא" שלנו, אנחנו נרכוש כל פעם מדרגות חדשות של ההשגחה העליונה מצד הבורא כלפינו ונממש אותן על עצמנו נגד רצוננו.

וכשמתקדמים כך צעד אחר צעד, אנחנו נעשים דומים לבורא. אף על פי שאנחנו לא רוצים להידמות לבורא, כלומר להיות משפיעים ואוהבים, אבל בעזרת הסביבה עלינו לרכוש בהדרגה, טיפה אחר טיפה, רצון ויכולת כאלה. עלינו להכניע את עצמנו ולבקש שהבורא ייתן לנו אפשרות להיות כמוהו, כלומר, הפוכים לעצמנו ולהשליט את חלקו, שזה הראש של "הפרצוף הרוחני", על החלק שלנו, על הגוף הרוחני.

מסתבר, שבדרגת החי ישנו יצור מיוחד שראשו (מחשבותיו ורצונותיו, "מוחא וליבא") מתפתח הפוך מהבורא, והוא מתקן את עצמו כדי להיות דומה לו.

מתוך שיעור על פי אגרת של בעל הסולם, 10.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להחזיר כמה שיותר מהר את כל הרע לטוב ומועיל
להזמין בעצמי את ההתפתחות של עצמי
בוא יחד עם האור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest