דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / לשנות את העליון או לשנות את עצמי

לשנות את העליון או לשנות את עצמי

laitman_2010-12-28_0906_us-70.jpg

תפילה, זה הקשר של האדם עם הכוח העליון ושמביע את כל התפיסה שלו בו. ישנם אנשים, שמתפללים ומבקשים חיים טובים יותר בעולם הזה, ישנם אנשים שמתפללים עבור העולם הבא, וישנם כאלה שכביכול אינם מתפללים בכלל ואינם מאמינים בכוח העליון. אך הם בכל זאת חושבים על עתידם, וכל מחשבה כזאת נקראת תפילה. ולמי אני פונה בבקשה, זו כבר שאלה אחרת: לטבע, לגורל, לאיזושהי אי וודאות, למצב העתידי שלי או לכוח העליון, שהיום יכול להיות רע ומחר טוב בהתאם לבקשה שלי.

תפילה, זו הפעולה שלי ביחס לרגע הבא, תקווה להשׂיג מצב מסוים. כלומר בהגדרה הזאת נכנסים המון מצבים, אך הם כולם נחלקים לשתי גישות עיקריות.

הראשונה שואלת, בהתאם למי שאני מתפלל אליו, לאותו אחד שמשתנה, האם בכוחי לחייב אותו להשתנות? וכאן בני האדם מתחילים לחפשׂ שיטות סודיות המאפשרות לנהל את הכוח העליון, כדי שהוא יהפוך לטוב יותר וישנה את מציאות העולם. על התקווה הזאת לפייס ולקנות את העליון מבוססים כל החיפושׂים המיסטיים והדתיים. האדם של העולם הזה, החי בתוך האגואיזם שלו, חושב שזה אפשרי.

אך קיימת גישה אחרת, מאוד נדירה, שאומרת שהכוח העליון אינו משתנה, אלא עליך לדעת כיצד לשנות את עצמך, בכך שאתה משתמש בכוחות הטמונים בך על ידי הטבע! זוהי הגישה הקבלית, המנוגדת לכל הגישות האחרות.

לא חשוב, אם האדם חושב, שיש אלוקים אחד או שיש הרבה, או שהוא מדמיין את עצמו כעומד מול הטבע או מול כוח עליון אחר, העיקר זה היחס שלו אליו. כלומר האם הוא מחפשׂ כיצד להשתמש בכוחות הטבע ולהשתנות בעצמו, כדי להשיג את המטרה שנבחרה על ידו, ומכאן נובע, שהכל תלוי בו ובקשר שלו עם הכוח הזה.

או שהוא אינו מסתכל על עצמו, אלא מסתכל החוצה ומחפשׂ באילו שיטות ניתן לשנות את הכוח העליון. כפי שהוא רוצה באופן אגואיסטי לשנות את כל העולם ולנצל הכל לתועלתו האישית, כך גם הוא ניגש כלפי הכוח העליון, בכך שמחפשׂ כיצד לנצלו לאינטרסים שלו, ומה לעשות, כדי שהוא ישלם לו בטוב.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 09.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הנקודה ההתחלתית שלי
לגלות את הבורא? – ההזמנה התקבלה!
להתפלל כדי להשתנות

One comment

  1. פנינה זוהרה

    היתעוררו בי המון ברורים מהשעור של אתמול על תפילת 18 ,
    אני כותבב על ההרגשה שלי אך אולי יש עוד הרבה אנשים שמרגישים כך:
    השאלות והברורים שהיתעוררו קשורים למה שאני עושה בעבודה בתכום רפואה אלטרנטיבית
    אני מםכימה עים כול מילה שאמרת, יחד עים זה אני יודעת שהגוף שלנו די מושפע ממה שאנו אומרים לעצמנו ,ממה שאנו מרגישים
    וכמו כן מטראומות שעברנו בחיים.
    אני גם לא מאמינה בהרבה מהגישות ההוליסטיות שמפרשות ומיחסות כל מיני דעות רוחניות לגוף ,אך מיתוך נסיון רב הרגשות שלנו והמחשבות שלנו משפיעות על המצב הבריאותי שלנו.
    מאז שהתחלתי לילמוד קבלה אני בברירם רבים ומתמידים על איך לשנות את הגישה ההוליסטית שבאתי ממנה , זה כמובן משפיע לי על העבודה ומאוד קשה במיוחד מבחינת הפירסום של העבודה.

    אני יודעת שהבורא הוא זה זה ששם אותי במאבק התמידי הזה , אני פונה לבורא דרכך ודרך הקבוצה ,התשוקה שלי היא לדבוק באמת ולא בעבודת אלילם.
    מה אני צריכה לעשות או לשנות כדי להמשיך לעבוד ולעזור לאנשים מבחינה בריאותית ונפשית , ויחד עים זה לדבוק בדרך של הקבלה
    אשמח לקבל תגובה ,הרבה תודות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest