דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לרצות שהרשעים לא ימותו, אלא יחזרו בתשובה

לרצות שהרשעים לא ימותו, אלא יחזרו בתשובה

שאלה: יש לי בעיה, אשר אינה נפטרת כבר הרבה שנים, שום דבר לא עוזר וזה מפריע לי להשׂיג את הערבות. מתי היא תיעלם? יכול להיות שאני עושה חישוב לא נכון?

תשובתי: לא צריך לבקש שהבעיות תעלמנה, אלא שאתה תוכל להתעלות מעליהן בדאגה לרוחניות בלבד, כדי שעל כל הדאגות האלה תוכל ליצור מסך עם כוונה. ואז כל הדאגות יתבררו דווקא כנחוצות ליצירת המסך. קיימים המון תנאים חיצוניים לא נעימים, אך במידת הגדילה שלנו, אנחנו מבינים שהם רק לתועלתנו, אחרת היינו עושים המון שטויות. ואילו ככה קיימים בנו הפחד, הבושה, הקנאה – הם מחזיקים אותנו במסגרות, ביחס מיוחד כלפי העולם, ובעזרתם אנחנו מתקדמים, זה מאזן אותנו.

כל התופעות הרעות והטובות שבחיים שלנו, חיוניות, הן מאזנות אותנו בדרך. לכן אפילו אינני מנסה לברר מה לטובתי ומה לרעתי, אני רק מבקש להיות מעל זה, להידבק למדרגה יותר עליונה.

שאלה: מאיפה לי לדעת מה אמור להתרחש איתי במדרגה יותר עליונה, אם עדיין לא השׂגתי אותה?

תשובתי: לכן זה נקרא אמונה למעלה מהדעת. אני מתכוון להתחבר עם המדרגה העליונה, ואינני רוצה לדעת שום דבר, רק שייתנו לי כוח להתחבר עימה, ואין זה חשוב לי, אם יהיו בעיות או לא. רק כאשר מעל לרצון לקבל אבנה רצון להשפיע, אז רק בו אקבל מילוי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 11.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אל תבקשו ש"הרשעים" ימותו…

One comment

  1. כל פעם שאדם התעלה מעל בעיה שצצה,אומר לעצמו שמה שחשוב לו, זה הדרך הרוחנית והדאגה לסביבה שאיתה יחד הוא יגיע למטרה,ומייד מגיעה בעיה יותר גדולה,ושוב ושוב. האם בזה נמדדת האמונה של האדם? או שזה מכות בכדי להראות לו שעדיין הוא לא במסלול הנכון?או,שכל כך ימאס לו מהחיים האלה והוא אפילו בצורה אגואיסטית יירצה רק בזה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest