דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לרוץ, לקבל תנופה, ולקפוץ

לרוץ, לקבל תנופה, ולקפוץ

אנחנו פועלים בצורה "ספרתית", בדידה, באימפולסים נפרדים: כן, לא; יש קשר, אין קשר; עלייה, ירידה; ימינה, שמאלה. וכך אנחנו מוסיפים בהדרגה, צעד אחר צעד, וכל זה מצטבר בסופו של דבר למכלול אחד שלם ואינטגרלי.

אם צריך לחשב את השטח של איזושהי צורה מורכבת, לוקחים את האינטגרל: ממלאים את הצורה המורכבת הזאת בריבועים קטנים שאותם ניתן למדוד, מקטינים את הריבועים יותר ויותר, ולאחר מכן מחברים את כולם יחד.

הרשת המקשרת בין הנשמות, שבתוכה אנחנו נמצאים, היא מצד אחד בדידה, עם אימפולסים ופעולות נפרדות. אך בסופו של דבר, כתוצאה מההשגה שלנו, כשניכנס לתוכה יותר ויותר, היא הופכת לרשת אינטגרלית. כלומר, קיימת בה כמות כה גדולה של קשרים ופעולות, שכולן כל כך תלויות זו בזו, עד שנוצרת אין-סופיות. זה לא סתם הסכום באותה המדרגה שבה צברתי את כל התכונות והפעולות האלה, אלא גם המרכיב "המאחד" שלהם, שקיימת בו מהות אחרת, מהמדרגה העליונה יותר.

כלומר, מהצורה הבדידה אנחנו מתקרבים לאינטגרלית. "הצורה האינטגרלית" היא הבורא. הבורא הוא אחד, כמו שנאמר: "הוא ושמו אחד". אך אנחנו הולכים לעבר הצורה הזאת באופן בדיד, וצוברים פעם אחר פעם עוד קצת ועוד קצת, מוסיפים בהדרגה את ה"ריבועים" שלנו, עד שנכללים באחד.

אך אנחנו בעצמנו לעולם לא נוכל להשיג את האחד הזה. אנחנו עושים כל מה שבכוחנו, במדרגה הנוכחית שלנו, צוברים את סכום המאמצים הדרוש, משיגים את הדרגה של "עשר ספירות", ואז מגיעה הקפיצה למדרגה הבאה.

אך אינני יכול לקפוץ בעצמי. הכוח העליון מקפיץ אותי למעלה. וזהו "הגורם המאחד", האחד. ואז במקום "10" אני משיג 1 (אחד), בדומה למונה שלאחר 10 פעימות קופץ למספר הבא. כך אנחנו הולכים וצוברים את התיקונים שלנו, ובסופו של דבר מגיע הכוח "רב פעלים מקבציאל" ומגיע גמר התיקון!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 14.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קשת האש בין המדרגות
על קו הגבול
הזמן לרסק את האחדות והזמן להרכיבה

One comment

  1. האם במקום המילה דסקרטית הכוונה היא למילה בדידה ? מה הקשר למילה דסקרטית, זה נשמע לא קשור וטעות, בשיעור הרב אמר בדידה אם זיכרוני אינו מטעני. צריך לכתוב מהצורה הבדידה, באופן בדיד וכו'…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest