דף הבית / כללי / לראות, פירושו להרגיש

לראות, פירושו להרגיש

photo_rav_gh70_261.jpg

שאלה: איך אתה יכול להראות שרק השיטה שלך מביאה למטרת הבריאה?

תשובה:

  1. אני לא רוצה להוכיח שום דבר לאף אחד. הקבלה היא שיטה נסתרת ולא מושכת אנשים לשורותיה. רק מי שבאמת רוצה, מגלה אותה לעצמו ומגיע ללמוד. הכניסה והיציאה חופשית, אין שום הגבלות ותנאים מוקדמים.
  2. אם העתיד יכול לתת לנו הוכחות לאמיתות השיטה, כמו שאתה דורש, אז השיטה הזאת נמצאת ברמת העולם שלנו ולא מרימה את האדם. כי "לראות" פירושו להרגיש, על ידי החושים שלנו. ואם התפיסה לא משתנה, זאת אומרת שאתה כבר עכשיו יכול לראות את התוצאה הסופית, להרגיש היום את העתיד שלך, אז השיטה שאתה מציע לא משנה את האדם, ולא מביאה אותו להשתוות עם הבורא.
  3. "אין האדם למד אלא במקום שליבו חפץ", "אין כפיה ברוחניות", "חנוך לנער על פי דרכו", והתבטאויות רבות נוספות של החכמים, הראו לנו שאסור למשוך, לשכנע, להוכיח, אלא רק להראות לאדם איך לפתח את עצמו, כדי שהוא בעצמו, לפי מידת ההתפתחות שלו, יוכל לראות עולם חדש.

גישת הקבלה בכל הנוגע להתפתחות האדם היא גישה של חופש פעולה, על ידי דוגמא. כל שיטה אחרת נחשבת לכפיה וגורמת לנזק לאדם ולעולם!

פוסטים קודמים בנושא:
לגלות את שיטת התיקון
חוקרים והוגי דעות על הקבלה

One comment

  1. ג' תפלות -א' |פרשת בלק| במדבר

    בזהר בלק (ובהסולם אות קפ"ז דף ע"א) כתוב שם וזה לשונו "ג' הם הנקראים תפלה, תפלה למשה, תפלה לדוד, תפלה לעני. מאלו הג' מי חשובה מכולן. הוי אומר, תפלה לעני. תפלה זו קודמת לתפלה של משה וקודמת לתפלה של דוד. שואל, מהו הטעם. ומשיב, משום שעני הוא שבור הלב, וכתוב, קרוב ה' לנשברי לב. והעני עושה תמיד ריב עם הקב"ה, והקב"ה מקשיב ושומע דבריו, תפלה לעני כי יעטוף. והיה צריך לומר, כי יתעטף. מהו, כי יעטוף. אלא הפירוש הוא, הוא עושה איחור, שמאחר כל תפלות שבעולם, שאינן נכנסות עד שתפלה שלו נכנסת. והקב"ה בלבדו נתייחד באלו התרעומות, שכתוב, ולפני ה' ישפוך שיחו. כל צבאות השמים שואלים אלו לאלו, במה עוסק הקב"ה, במה משתדל. אומרים להם, הוא מתייחד בתשוקה בכלים שלו, דהיינו בנשברי לב. וזו היא תפלה שעושה איחור ועיכוב לכל התפלות שבעולם.

    ויש להבין בענין ג' תפלות אלו, מהו הבדל בין אלו התפלות בין משה, דוד, עני. ומה היא החשיבות של עני, בזה שיש לו תרעומות על הקב"ה, ובשביל זה הוא מאחר כל התפלות. וגם יש להבין, מהו הפירוש, שמאחר כל תפלות שבעולם. וכי אין הקב"ה יכול לענות לכל התפלות בבת אחת, אלא שצריך לקבל זמן, כאילו צריכים לעמוד בתור בזה אחר זה חס ושלום.

     http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/2534

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/2534

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest