דף הבית / לראות את העולם הפנימי של רעך

לראות את העולם הפנימי של רעך

שאלה: אומרים כי האדם הממוצע מסוגל לתפוס כ 500 מילים לדקה, ואילו מהירות הדיבור הממוצעת היא כ – 150 מילים לדקה. מתברר שכל שאר המילים, המוח שלנו מפצה על ידי מחשבות כלשהן.

לדוגמא, במהלך שיעור, כאשר נראה שאני מקשיב למשהו, כל הזמן רוחשות בראשי מחשבות שמחזירות אותי לילדות או מובילות אותי לעתיד. מה לעשות במצבים האלו? אני מנסה לשמוע משהו, אני רוצה לזכור מידע, אבל לא יכול בגלל מחשבות זרות.

תשובה: הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא להתרומם מעל האגואיזם שלך. אין דרך אחרת. אם תשתמשו בשיטת חוכמת הקבלה תוכלו להתעלות מעל האגו שלכם ואז תרגישו את האחרים. מדוע איננו רואים את העולם העליון? מדוע איננו רואים כוחות רוחניים? כי אנחנו סגורים בתוך עצמנו, והעולם הרוחני הוא כל מה שעובר מאיתנו לאחרים. אבל אנחנו לא מרגישים את זה, לא שמים לב לזה.

שאלה: אם אעריך את האדם שאני מקשיב לו, האם זה יעזור?

תשובה: כן. אם תאהב אותו אהבה גשמית, אז תתחיל להקשיב לו היטב, לספוג את דבריו. אך זה עדיין לא מספיק. ישנם גם אמצעי תקשורת אחרים – נעלים יותר, רוחניים, כאשר אתה יוצא מעצמך ומתחיל להרגיש את האחר, ללא קשר ליחס שלך אליו. כשאתה עולה מעל עצמך, מעל האגואיזם שלך, אתה תופס אותו באופן אובייקטיבי לחלוטין.

זו טכניקה מיוחדת הנובעת מהכלל "ואהבת לרעך כמוך" אם תתייחס לשכן שלך כמו שאתה מתייחס לעצמך, באותה מידה תוכל לשמוע אותו. יתרה מכך תוכל לראות ולשמוע את מה שהאדם שאתה אוהב אפילו לא חושב עליו – לראות את עולמו הפנימי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "כישורי תקשורת" , 14.08.2020

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest