דף הבית / המשבר ופתרונו / לקראת סדר חברתי חדש

לקראת סדר חברתי חדש

שאלה: אמרת שהעולם הגשמי לא מעניין את המקובל. האם מקובל צריך להיות אדיש לְמה שמתרחש בעולם הגשמי שבו הוא חי באופן זמני?

תשובתי: העולם הגשמי הוא תוצאה מוחלטת של ההתנהגות שלנו, ולשנות את ההתנהגות שלנו אנחנו יכולים רק בעזרת העולם הרוחני. לכן כל הניסיונות של האנושות לעשות משהו בעולם הזה אינם עוזרים. הכול חוזר לקדמותו, אנחנו עושים את אותן הטעויות וחוטפים את אותן המכות. עדיף היה שלא היינו עושים כלום. הכי טוב עבור האדם, לעסוק רק בהתפתחות הרוחנית שלו. לכן העולם הזה לא מעניין את המקובלים, מפני שהוא מעין השתקפות של ההתקדמות שלהם.

״בעל הסולם״ כותב על כך שנגיע להיות חברה קומוניסטית, אבל לא כזו שעליה שמענו מאותם אנשים שדגלו בשיטות של לנין ומרקס, אלא חברה שווה וצודקת באמת. החברה הזו אינה מהווה מטרה לכשעצמה, אלא פשוט השתקפות של מצבם הפנימי של בני האדם שימשיכו להתקיים בעתיד על פני האדמה. הם יהיו במצב פנימי וביחסים ביניהם שיאפשרו להם לייצר חברה שבה בני האדם שווים וקרובים זה לזה, מפני שהאור העליון ישפיע עליהם יותר ויותר ויחברם למבנה אחד.

מרקס חזה זאת בצורה נכונה והאנושות תחזור לזה בהכרח. הוא כתב על חברה חדשה ולא התכוון לרוסיה או למדינה אחרת, אלא סבר שבעתיד תיבנה חברה כזו מפני שההתפתחות הטבעית, האבולוציה של הטבע מובילה לזה. מסתבר שהוא צדק. לא צריך להיות נביא, מספיק פשוט להבין בצורה נכונה את תמונת ההתפתחות שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 1.1.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest