דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקצר את הדרך לבורא

לקצר את הדרך לבורא

לאחר כל המאמצים והפעולות שאדם עושה, בכך שמתבלבל, קופץ, מתרוצץ ונרגע, משתדל לעשות משהו או בקבוצה, או לבד, או בלימוד, או בהפצה חיצונית, לאחר כל הניסיונות האלה, כל המאמצים האלה מתרכזים בנקודה אחת, שנקראת בקשה, תפילה, העלאת מ"ן, דרישה.

הבקשה הזאת, שהיא כצורך דחוף לעזרה, יוצרת מגע ראשוני בין האדם לבורא, מאחר ובכל המאמצים שהוא השקיע, במודע או שלא במודע, הוא הזמין על עצמו את השפעת המאור. אנחנו עושים הכול מתוך החיסרון, הרצון. לא משנה איזה סוג הוא, בעד או נגד, שלילי או חיובי, אבל קיים רק רצון, חיסרון, ומתוכו אנחנו פועלים. ואז, כל פעם שמגלים חיסרון חדש, צורך חדש במילוי, אנחנו מעוררים ומזמינים את המאור, מפני שהם בעל כורחם מחוברים יחד. לכן אנחנו הראשונים שמעוררים את האור, והוא פועל.

וכך בעזרת כל מיני פעולות, אנחנו צריכים בסך הכול לקצר את הדרך. מה הכוונה "לקצר"? אם אנחנו פועלים עם כוונה, אז השינויים שבנו מתרחשים מהר יותר, אנחנו מעלים את תדירות השינויים שלנו. אנחנו לא יכולים לדלג על אלף "רשימות", לפספס אותן, ושוב לדלג על כמה אלפים וכך לבצע קפיצות בציר הזמן. אנחנו יכולים רק "לסרוק" את כל ה"רשימות", בכך שמעבדים כל אחת מהן. אבל אם אני פועל בצורה מטרתית, יחד עם הסביבה שתומכת בי, מארגנת ולוחצת, אז אני מעבד במהירות את ה"רשימות".

בסופו של דבר, אנחנו מגיעים לחיסרון הנכון, שלפי העוצמה והאופי שלו מהווה "רשימו דהתלבשות" ו"רשימו דעביות". "רשימו דהתלבשות" לא נמצא בתוכי, כי הוא תמיד ממדרגה יותר עליונה, אבל אני פחות או יותר מבין, מתאר לעצמי את המצב, שאותו הייתי רוצה להשיג, עם עביות מספקת. אם ה"רשימו" הזה פחות או יותר מותאם למצב של חיבור, למגע עם הבורא, אז זה קורה.

מימוש ה"רשימו" באופן המהיר ביותר מתרחש בזמן לימוד המקורות, כמו שכתוב במאמרים רבים, שרצוי להפוך את הלימוד לתפילה. בדרך כלל כל המאמצים מתגלים באדם בזמן הלימוד, והתנאים הכי יעילים הם בזמן קריאת ספר הזוהר.

אם אדם חושב על התיקון שלו בחיבור עם הקבוצה, כדי להתכלל בה, לאבד שם את עצמו, להפוך לרצון כללי לגילוי הבורא ובזה לעשות לו נחת רוח, אז הזוהר עוזר מאוד לממש את ה"רשימות" בכיוון הזה בצורה המהירה ביותר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות את כללי המשחק
לאורך המסלול של האור
שרותי מידע רוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest