לקבל את אור המורה

לקבל את אור המורה
שאלה:
פתגם יפני אומר, כי יום אחד עם מורה טוב, עדיף על אלפי ימים של שקידה בלימוד עצמי. מה דעתך?

תשובה: בחירתנו החופשית היא רק להתקרב מהר יותר אל מטרת הבריאה, להקדים את מכבש הייסורים שמגיע מאחור כדי לזרז אותנו. ומתוך כך, להבין בהדרגה, שההתקדמות למטרה צריכה להיות לא מחמת הפחד מייסורים, אלא מתוך רצון להביע אהבה לתכונת הנתינה והאהבה, לבורא, כהוקרה על כך ששלמות כזו קיימת. (ובהמשך יש אפילו יותר).

אולם האדם לבדו אינו מסוגל להתגבר על היחס המזלזל של העולם במטרה זו, יחס שגורם גם לו עצמו לזלזל בה, כמו כולם. לכן הוא זקוק לסביבה אשר תספק לו חשיבות ורוממות של השגת המטרה האלטרואיסטית.

להתקדמות מהירה יש שני תנאים: "עשה לך רב וקנה לך חבר":
• "רב", מלשון גדול, הוא מורה שמלמד את שיטת ההתקדמות למטרה.
• "חבר", פירושו קבוצת חברים שמספקת לאדם כוחות למימוש המטרה.

הקבוצה צריכה לרומם את המורה על שום היותו בעל ידע עליון, ואז לכל חבר יהיה "חומר דלק" (מוטיבציה) לבצע את עצות המורה, לתקן את עצמו.

ב"מאמר לסיום הזוהר" מסביר בעל הסולם כי בהתקדמות אישית, לבד עם המורה, חייב התלמיד לבטל את עצמו לחלוטין בפניו. עליו לרצות רק דבר אחד, שהרצונות והמחשבות של המורה יתעוררו בליבו ובמוחו, ושהוא יבצע אותם מייד וללא ספיקות, כרובוט, כמחובר בצורה ישירה אל גופו של המורה. ואז, מתוך פעולות המורה בתוכו, הוא מתחיל להבין את מחשבותיו והשגותיו הרוחניות.
משום כך האדם צריך למצוא לו סביבה, אשר תעזור לו להשיג את גדלותו של המורה שלו (בעזרת החברים שמעריכים אותו). רק במקרה כזה, הוא יוכל להדבק אליו.

"אמרו חז"ל 'עשה לך רב וקנה לך חבר'. דהיינו שהאדם יוכל לעשות לו סביבה חדשה, שהסביבה תעזור לו להשיג רוממות רבו, ע"י אהבת חברים המחשיבים את רבו, שע"י שיחת החברים ברוממות רבו, מקבל כל אחד הרגשת רוממותו" (מאמר לסיום הזוהר).

ממליץ לכם לצפות בסרט "תמיד איתי" שמתאר את הקשר שלי עם המורה שלי, הרב"ש.

לקריאה נוספת:
"אמונת רבו, מהו השיעור"
"דברים היוצאים מן הלב"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest