דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצאת מתוך הגבולות של החומר

לצאת מתוך הגבולות של החומר

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 3

מילוי הדדי נקרא השפעה, אהבה. ברור שאלה לא זיווגים פיזיים בעולם שלנו, על אף שגם הם קורים כתוצאה מהזיווג הרוחני.

העיקר, שאנחנו מגלים הזדמנות למלא אחד את השני, כלומר, לממש את הרצון שלנו, ובצורה כזאת אנחנו מגלים את השלמות.

המקובל הגדול האר"י, כתב: "דע כי טרם שנאצלו הנאצלים ונבראו הנבראים היה אור עליון פשוט ממלא את כל המציאות. הנה אז צמצם את עצמו אין סוף בנקודה האמצעית … ואז נשאר מקום פנוי, אויר וחלל ריקני… ואז המשיך מן אור אינסוף קו אחד שלו מלמעלה למטה המשתלשל ויורד תוך החלל ההוא… ודרך הקו ההוא האציל, ברא ויצר ועשה כל העולמות כולם", כולל העולם שלנו במרכז החלל הריקני.

ניקח את המצב של "חלל ריקני" כמצב ראשון (I) שבו נמצא רק "אור הנפש", האור הקטן ביותר. אחר כך היה "צמצום א'" ו"שבירת המסך", מצב II. ועכשיו צריך להיות גמר התיקון, המצב השלישי.

בגמר התיקון אנחנו מגיעים למצב שנקרא נרנח"י, כלומר נוצרת כמות גדולה של אור שיותר גדולה פי תר"ח פעמים מהמצב הראשוני של "אור הנפש".

תר"ח זהו מושג שרירותי, לא מיליארדי מיליארדים, אלא תכונה איכותית לגמרי, מפני שעל ידי התיקון שלנו אנחנו משיגים את האור הגבוה ביותר שברא את כל החומר.

כי האור הוליד את כל החומר בעולם שלנו מתוך ניצוץ קטן של אנרגיה עצומה. תארו לעצמכם איזו עוצמה הייתה בזמן "המפץ הגדול" שמתוכו נוצר כל החומר, כל האנרגיה, כל המידע, כל תוכנת ההתפתחות וכל מה שאנחנו עדיין לא יודעים.

כל זה הופיע מתוך ניצוץ האור, שדרך הערוץ הדק הגיע לעולם שלנו והתפוצץ בו. מדוע זה קרה? מפני שתכונת האור, האנרגיה שמעניקה חיים הפוכה מתכונת החומר וזה הוליד את הפיצוץ. ואנרגיית האור נכללת בתוך החומר והחומר מתחיל להתפתח.

במילים אחרות, זהו מיקרו אור, חלקיק קטן של האור, ממש פוטון רוחני שהתנגש עם החומר שנולד בתוכו. האור מתפתח לפי ארבע דרגות ההתפתחות של "אור ישר" ובבחינה האחרונה הוא עורר מתוכו את הופעת החומר ההפוך. אנחנו לומדים זאת מתוך ההתפתחות של ארבע בחינות "דאור ישר" בעולם אין סוף.

למה צריכים את כל זה? כדי שנשיג את האור הזה שקיים בעולם אין סוף מסביבנו וסביב כל ה"עולמות". ואנחנו צריכים לצאת מחוץ לגדרם, לעלות למעלה מכל הבריאה, למעלה מכל החומר.

לכן, אם אנחנו רוצים לצאת מתוך מצבנו, אנחנו צריכים לעבור את כל הדרך החל ממצב "שורש" ועד הנקודה העליונה ביותר, כל 125 המדרגות של התעלות מעל החומר שלנו, מעל הטבע שלנו.

כל זה מתממש רק בתוך הקבוצה ורק על פי העיקרון של הקבוצה שבה זה מתממש, צד ימין, צד שמאל והשתוקקות קדימה. יחד עם זאת, האגו כל הזמן מתפתח, אבל רק עם ההתכללות שלנו בתוך הקבוצה. אם אני מרגיש דחייה ולא מתקרב לקבוצה ולא עובד כנגד הדחייה, אני לא אוכל להרגיש בתוכי את האגו האמיתי. את ה"קליפה" האגואיסטית הארצית הרגילה הזאת בכלל לא לוקחים בחשבון.

זה שייך גם לנשים וגם לגברים. חייבים להתגבר בחריקת שיניים על המכשול הזה (על התכללות בתוך הקבוצה), להתחיל מחיבוק פשוט, שירים, עבודה משותפת. אבל העיקר הוא ההתכללות הפנימית, עד כמה אני מוכן להתחבר עם החברים שלי, להיות בתוכם.

קיימים מאמרים רבים בנושא הזה. הדבר המעניין הוא, שאם תקראו את אותם המאמרים במשך שנים רבות בדרגות השגה שונות, זה יישאר אותו הטקסט וכל פעם אתם תבינו אותו בצורה אחרת לגמרי.

כולנו נמצאים בהתכללות הדדית כמו בפאזל. זאת מערכת קשרים רבת מימדים שבסופו של דבר יוצרת כדור. כי כל אחד נכלל בכל הרצונות והתכונות של האחרים. בלתי יאומן, אבל האור עושה את כל זה, מפני שאנחנו כבר נמצאים בתוך התכונות והרצונות הללו. האור רק מגלה אותם, מאיר עליהם כמו עם זרקור של אור ואנחנו רואים את זה כמשהו חדש.

המערכת נשארה אותו הדבר כפי שנבראה בעולם אין סוף, רק הצטמצמה כלפינו. וברור, שכאשר אנחנו רוצים להיכנס לתוכה, אנחנו מעוררים את המאור והוא מאיר לנו יותר ויותר. ומכיוון שאנחנו כבר קיימים בה, אנחנו מתחילים להרגיש את עצמנו יותר ויותר מחוברים ותלויים זה בזה.

מתוך כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 3, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התפתחות הדרגתית
התקופה הסמויה של ההתבגרות הרוחנית
לתרום את תרומתך במקצת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest