דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצאת מהקופסה השחורה לעולם העליון

לצאת מהקופסה השחורה לעולם העליון

laitman_2009-07_0229_70.jpg

שאלה: מה זה כוח ההשפעה?

תשובתי: איננו יודעים את זה בעולם שלנו. כל ה"אני" שלי זה אגו או כוח הקבלה. כי הרי אינני מרגיש מה זה "להשפיע" ואינני יודע מי זה ה"זולת". אני יכול רק להרגיש שהוא עושה לי טוב או רע, אני יכול להראות את ההזדהות שלי איתו. אך מחוץ לי אינני מרגיש דבר.

כלומר, אני מהווה בפני עצמי איזו קופסה שחורה וחי רק לפי מה שנכנס לתוכה ולפי מה שעושׂה עליה רושם. לא ידוע לי מה מתרחש סביבי, אני רק יודע איזה רושם עושה עליי מה שסובב אותי. לכן אנחנו אומרים שאת כל תפיסת המציאות אנחנו מרגישים בתוך עצמנו. אינני יכול לצאת מעצמי ולהרגיש מה שמתרחש מסביב, כאילו שהחוש שלי נמצא במרחק של קילומטר ממני. נדמה לי שאני רואה את מה שנמצא קילומטר אחד ממני, אך אין זה נכון. כל זה מצייר לי הדמיון שלי.

תכונה שעוזרת לי להרגיש את מה שנמצא מחוץ לי (האם זה קיים בכלל?), נקראת תכונת ההשפעה. אין ברשותנו התכונה הזאת, אפילו לא במידה הקטנה ביותר. אך כשאנחנו מתחילים לעבוד בקבוצה, להשפעה הדדית ולפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", מתחילים לקבל איזושהי נחיצות לרכוש את תכונת ההשפעה. רק לאחר מכן, אני יחד עם הקבוצה מתחיל לקרוא למשל את ספר הזוהר. בעזרת זה אנחנו מזמינים על עצמנו את השפעתו של כוח ההשפעה.

אינני יודע בינתיים מה זאת השפעה, אך המקובלים אמרו שזהו כוח נפלא. מאחר והספר הזה מספר על התופעות המתרחשות מחוץ לך, אז קרא את הספר יחד עם הקבוצה. אם אתה באמת רוצה להשׂיג את תכונת ההשפעה ואתה נמצא בחיבור עם החברים מעל לאגו שלך, אז בזמן קריאת ספר הזוהר יגיע המאור המחזיר למוטב, כוח הכלוא בתורה. ואז תתחיל לרכוש את תכונת ההשפעה כנגד האגו שלך.

נאמר: "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין… כי המאור שבה מחזירו למוטב". ברגע שתקבל את תכונת ההשפעה, תתחיל להרגיש את מה שנמצא מחוץ לך, כלומר את העולם העליון. ליציאות לעולם העליון קיימות דרגות, ככל שאתה יוצא, תוכל להשׂיג את האין סוף.

מתוך הרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 23.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest