דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחטוא כדי לעלות אל האור

לחטוא כדי לעלות אל האור

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: בדיסק עם השם "מגדל בבל, הקומה האחרונה". אתה מתכוון שזו הקומה האחרונה לפני מקור האור?

תשובתי: הקומה האחרונה של מגדל בבל, זה האגו הגדול ביותר שקיים בנו. ואתה מוכרח להשׂיג אותו, כדי לעלות לעולם אין סוף, מפני שלעלות לשם ניתן רק בעזרת אגו גדול.

שאלה: אבל דגם של מגדל בבל, זה דגם של חטא. כיצד ניתן להשתמש בחטא האדם כדי להגיע לאור הגדול ביותר?

תשובתי: זה אפשרי מפני שהם מחוברים יחד. אם אתה משיג חטאים גדולים, אז אתה זוכה לאור הגדול ביותר.

שאלה: אז אני חייב לחטוא כדי להגיע לאור הגדול ביותר?

תשובתי: נכון.

שאלה: יוצא שאתה דוחף את האנשים שיחטאו?

תשובתי: עכשיו אני נמצא בנקודה הקטנה של העולם הזה ורוצה להשיג מדרגה גבוהה יותר. אך עם האגו שקיים אצלי עכשיו, אינני מסוגל לעשות שום דבר, מאחר והאגו שלי הוא קטן ומספיק רק לשימוש בעולם הזה. לכן עליי לגלות אגו גדול, נגיד 100- ק"ג (המינוס מורה על כך שזה אגו). אחר כך אני מתקן אותו ב-100+ של השפעה וכך אני משׂיג תיקון.

ובמדרגה יותר גבוהה כבר יהיה לי 1 טון של אגו, אותו אני אתקן לטון 1 של השפעה. וכך זה יהיה תמיד: אחד כנגד השני. אתה מבצע חטא, מתקן אותו ומגיע אל האור. שוב נכנס לתוך האגו, מתקן אותו ושוב משׂיג את האור. בכזאת דרך מתקדמים לעולם הרוחני. אתה חייב לגלות את האגו שלך, מפני שזה אותו החומר שבו מתגלה העולם הרוחני, בתנאי שאתה מתקן אותו מקבלה להשפעה. נאמר: "אין בארץ צדיק שעשה טוב ולא יחטא". לכן גילוי האגו חיוני ביותר עבורנו.

אך אנחנו אף פעם לא עובדים על גילוי האגו הרע הגדול בתוכנו, אלא להיפך, אנחנו משתוקקים לתכונת ההשפעה והאהבה, מעל לאגו שלנו ובניגוד לו. אך אם אנחנו מצליחים בזה ורוכשים את תכונת ההשפעה, אז מייד גם האגואיזם גדל, כדי ששוב נתעלה מעליו. והנה כך על שני הרגליים, בקו ימין, השפעה, וקו שמאל, קבלה, אנחנו הולכים קדימה.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 23.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest