דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / לפתח גאווה לאומית

לפתח גאווה לאומית

שאלה: חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, העלתה לאחרונה הצעת החלטה לקונגרס האמריקאי להכיר רשמית ביום הנכבה, כיום "האסון", שהוא כינוי שהפלסטינים משתמשים בו כדי לתאר את הקמת מדינת ישראל וגירוש או בריחת הפלסטינים מהארץ ב-1948. ההצעה נתמכת על ידי קבוצה של חברי קונגרס באגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, קבוצה אנטי-ישראלית. להצעה אין סיכוי של ממש להתקבל כרגע, אבל עצם הגשתה מראה שהדיון בנושא התמיכה בישראל בתוך המפלגה הדמוקרטית מתרחב. מה דעתך על כך שהצעה כזו עולה לדיון?

תשובתי: אני רואה שבעתיד הלא רחוק נקבל תווית של מדינת אפרטהייד, ואז אפשר לקבור עמוק את כל רעיון הציונות והמדינה הציונית. אנחנו עושים את זה במו ידינו, כי אנחנו מתחשבים בכל מי שנגדנו ולא מתחשבים בעצמנו. אנחנו מבזבזים כוחות בכל מיני כיוונים ולא בכיוון האחד הנכון.

שאלה: מה זה נקרא להתחשב בעצמנו?

תשובתי: לפתח גאווה לאומית. אין לנו גאווה עצמית, אנחנו ממש מרגישים כמו שיצאנו עכשיו מהגטו, וזה לא יכול להשתנות אם אנחנו לא נתחיל לתקן את הקשרים בינינו ונבנה את עם ישראל בארץ ישראל. גאווה לאומית זה אומר שמגיע לנו מקום בעולם לחיות בו. אנחנו הראשונים בין העמים בעולם שצריכים לתת יסוד לעולם, ואנחנו לא נותנים דוגמה איך מקיימים את היסוד הזה, "ואהבת לרעך כמוך", אנחנו לא מממשים את הייעוד שלנו שנקרא להיות יהודי, להיות עם ישראל, לקיים את מדינת ישראל בתוך העולם המודרני של היום.

 

מתוך ישיבת כתבים, 22.5.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest