דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפנות לכיוון של הטוב

לפנות לכיוון של הטוב

כל אדם צריך לגלות בתוכו תרי"ג רצונות ולתקן אותם. רק לזה כדאי להשתוקק בהפצה, בחיים החברתיים, בהכול. צריך לקבל כל דבר שמכוון למטרה הזאת. וכל מה שנגד המטרה, צריך לבטל. בזה לא יכולות להיות שום פשרות, רק החוק העליון, הדבקות של הכלי והאור, צריכה לקבוע מה עלינו לעשות.

נקווה שאנחנו נגלה את כל תרי"ג החלקים של הרצון לקבל שלנו, ועל ידי החיבור בקבוצה נצליח לברר אותם, נראה את האגואיסטיות שלהם ונתחיל לעבוד על תיקונם להשפעה. ואת זה אפשר לעשות רק על ידי המאור המחזיר למוטב, שנקרא "תורה".

לכן כל הקיום שלנו אפשרי רק בזכות התורה והמצוות, כלומר אנחנו צריכים לגלות תרי"ג רצונות של שנאת חינם ולתקנם להשפעה ואהבה, שזה נקרא "קיום מצוות". מצווה, מסמלת, שעל ידי האור העליון שנקרא "תורה", אנחנו נדבקים בבורא ובזה עושים לו נחת רוח.

כי היום אנחנו דומים ביחס אליו לילדים כפויי טובה. תתארו לעצמכם שהילדים שלכם לא רוצים לדעת אתכם, בזים ושונאים אתכם, מתנגדים לכם בכל דבר, לא רוצים אפילו להביט לכיוון שלכם. כך אנחנו מתנהגים היום ביחס לבורא. ואפילו זאת אינה דוגמה מספקת, מפני שאנחנו לא אוהבים את הילדים שלנו כפי שהבורא אוהב אותם.

לכן אנחנו עושים נחת רוח גדולה מאוד לבורא בזה שמתחילים להתקרב אליו, לאהוב, לגלות את היחס הטוב שלנו, פותחים לפניו את הלב והנשמה שלנו. כל זה מביא לו שמחה גדולה. תנסו לתאר ולהרגיש את המצב הזה: אילו ייסורים נוראיים אנחנו מזמינים למעלה על ידי ההתנהגות שלנו היום! הבורא מחכה שאנחנו נפנה אליו עם הפנים ונתחיל להתקרב, להכיר אותו ולהסכים לקבל את כל אותו הטוב שהוא רוצה לתת לנו. ויכול להיות שאנחנו סוף סוף נבין שזה באמת הטוב הנצחי.

מתוך שיחה בזמן סעודה, 21.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עד שיהיה בן אדם
כמו עובר ברחם אמו
תפקיד את הרצון ותקבל את האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest