דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפי הרצון, ולא בעל כורחו

לפי הרצון, ולא בעל כורחו

laitman_2010-03-15_9956_us-70.jpg

זוהר: פרשת לך לך, סעיף ז': השניים מתעטרים ומאירים, שנעשו שלושה, חג"ת, ע"י קו האמצעי שהכריע ביניהם. ע"כ שלושה נכנסים באחד, כי קו האמצעי, ת"ת, מקבל ומתפשט בעצמו בלבדו לג' קווים אחרים, נה"י. כי כל השיעור שהתחתון גורם בהארת העליון, זוכה בו התחתון, להיותו הגורם לזה.

אם אינך יכול לעורר את העליון, להזמין בעליון רצון להשפיע לך, סימן שלך בעצמך אין עדיין את הרצון לקבלת המילוי הרוחני. במידה שהתחתון יכול לעורר את העליון, הוא מוכן ומתוקן לקבל מהעליון, ולכן מקבל. מהעליון לא יוצאת שום פעולה, אלא התחתון פותח בעצמו לעצמו יציאה ומקבל.

אך כל התהליך של הבאתה של כל הבריאה לשלמות יש לו את התוכנית שלו "בעיתו" (בזמן שלו), שבהתאם לתוכנית אנחנו צריכים תוך פרק זמן מסוים להשיג את מטרת הבריאה, בכך שנתאחד לרצון אחד עם אור אחד, כמו בעולם אין סוף שלפני הצמצום. לכן קיים רצף של פעולות שאותן אנחנו חייבים, אם נרצה בכך או לא, לבצע בכל רגע.

לכן מתעוררות בנו בכל רגע רשימות (מידע) מקולקלות וכוח המתקן אותן, התהליך הזה של התיקון מוביל אותנו מתחילת הבריאה לגמר התיקון הסופי, להידמות והשתוות מלאה של התכונות לבורא. לכן הכול מתחיל מזה שהבורא והנברא מופרדים ומורחקים קוטבית זה מזה, והשפעת הכוח על הרצון (הרשימו) המקולקל מאלץ אותם להתקרב על ידי הידמות והשתוות התכונות.

ההתקרבות הזאת, אשר התחתון אינו מעוניין בה ולא תופס אותה, מורגשת בו כייסורים, הרי הוא מתקדם למשהו לא רצוי מבחינתו. לכן כל החיים שלנו, הם רצף של ייסורים, הרי אנחנו מתקדמים אל הבורא, אך מרגישים שמתקרבים לרע. כל זה בגלל שדרך "בעיתו" (בזמן שלו) היא תהליך המוביל את כל הבריאה לתיקון, פועל באופן אוטומטי מבלי לשאול את התחתונים.

אך היום, על ידי לימוד חכמת הקבלה, אנחנו יכולים לגלות לעצמנו תוכנית שלפיה עובד התהליך האוטומטי של התיקון שלנו "בעיתו", ולהיכלל בתוכה, ובכך נתקן את עצמנו בצורה הרצויה, לפי התהליך של "אחישנא" (זירוז זמן התיקון), תחילה מחוסר ברירה ואחר כך לפי רצוננו.

חוק השתוות התכונות שלנו ושל הבורא, המצב של עולם אין סוף, שאותו אנחנו חייבים להשיג, פועל ומשפיע עלינו ומושך אותנו למצב הזה, בעל כורחנו או לפי רצוננו. לכן רצוי וכדאי לנו ללמוד איך ליישׂם את החוק הזה, אחרת כל אותם השלבים שבהם איננו נמצאים בהשתוות התכונות, מעמידים אותנו בפני ייסורים גדולים. מכאן תבין איזה ייסורים מביאים לעולם מתנגדי חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
בהביטי בספר החיים
תבקשו – וזה יתגשם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest