דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / לעצב מחדש את האגו להשפעה

לעצב מחדש את האגו להשפעה

"וזה מעשה המנרה מקשה זהב עד ירכה עד פרחה מקשה הוא כמראה אשר הראה ה' את משה כן עשה את המנרה" (בהעלתך, ח', ד').

שאלה: למה המנורה עוצבה ממקשת זהב שלמה?

תשובתי: לעצב מנורה מזהב טהור, זה אומר לעצב מחדש את האגו הטהור לתכונה ההפוכה, כדי לתת ולהשפיע אור. יחד עם זה, המקשה צריכה להיות שלמה, היא לא יכולה להיות מורכבת מחלקים, מפני שאנחנו צריכים להגיע למצב שכל האגו שלנו, כל הטבע שלנו, הופך לתכונת השפעה ואהבה. לכן הפרשה נקראת "בהעלתך", כלומר בעלייה אל האור.

הרב"ש כתב: "תחת המושג מנורה הכוונה היא לגוף האדם, וכאשר אור הבורא מלובש בו, האדם מאיר בדומה למנורה. אבל נשאלת השאלה: איך גוף האדם יכול ללבוש את האור העליון בשעה, שיש כזה שוני בתכונות בין האור והכלי, כלומר גוף האדם?". תחת המושג גוף מתכוונים לאגו.

הוא ממשיך: "הקושי ביצירת הכלי נקרא "חיסרון", ואחר כך כבר יכול להיכנס לתוכו המילוי, העונה על החיסרון הזה. אבל אם לאדם אין חסרונות, אז גם אין לו מקום, כדי שבתשובה לחיסרון שלו לקבל מילוי, שנקרא "עזרה מלמעלה". מכאן ברור, שללא חסרונות האדם בעצמו לא יכול להתחיל לפעול, ואז אין מקום למילוי החסרונות".

עזרה מלמעלה היא בחסרונות שמספקים לנו. ללא זה לאדם לא תהיה דרישה, לא יידלק בו הרצון לתיקון. אבל אנחנו צריכים לעבד מחדש בתוכנו את כל הקשיים ולתת אותם כחומר להארה.

התפקיד שלנו הוא להרגיש שהכול נובע מהבורא, רק שאנחנו צריכים לשנות את זה בצורה נכונה, להציב זאת נכון בתוכנו. יחד עם זאת, האדם נמצא בבלבול גמור: פחדים, דאגות, כל מיני דימויים וכולי. כלומר, מעלים אותו לדרגה שהוא ממש כמו גבעול קטן ברוח, לא יכול בכלל להתמצא. וכאן מתחילים לעצב אותו, לפרזל ממנו "מנורה". כשהאגו שלו מתרכך, אז מתחיל תהליך העיצוב, זה המעבר הלא קל לתכונת ההשפעה.

אבל באותו הרגע, כשאנחנו מוצאים קשר עם הבורא, זה הופך לתענוג, לגאולה מהנחש הפנימי שלנו, מכל מה שאנחנו שונאים. במילים אחרות, אנחנו צריכים לשנוא את מה שנמצא בנו יותר מאשר הכאב, ואז לא נרגיש אותו. לכן כוח הכוונה, ההשתוקקות למטרה, צריך להיות גדול יותר, מאשר הכאב שנגרם. כי כל זה נמדד על ידי אותו הפרמטר: כוח משיכה (כוח השפעה). אם כוח המשיכה אל המטרה גדול יותר מכוח הכאב (כוח הדחייה), אז אנחנו לא מרגישים את כוח הכאב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 4.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest