דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעלות לשורש של שורש הבריאה

לעלות לשורש של שורש הבריאה

כתוב ש"כל השערים ננעלו" מפני תפילת האדם "חוץ משער הדמעות". אך על מה צריך להתפלל, על מה עוד לבקש, על איזו החלטה, אם אנחנו מקבלים שני כוחות ומבררים את הניגוד שלהם? העליון נותן את כוח האור המקיף, וכנגדו מתעורר האגואיזם, ואנחנו נמצאים בין שני הכוחות הללו: ימין ושמאל.

אך אותה התכונה שאנחנו צריכים להשיג שייכת למחשבת הבריאה להיטיב לנבראים. היא מונחת למעלה מכל התוצאות, הפעולות והכוחות. זהו השכל, הראש של העליון. דווקא אותו משתוקק התחתון, הנברא, להשיג!

אין לאדם שום אפשרות להשיג את זה לבד, בכוחות עצמו. הרי יש הבדל בין המחשבה העליונה ביותר, ההחלטות, לבין התוצאות שלהן, הפעולות. ואנחנו עצמנו מהווים את פעולות הבורא.

לכן כשהאדם ממצה את כל האפשרויות שלו, לאחר שעשה את כל מה שבכוחותיו, הוא מגלה שקיימת תכונה מיוחדת שאין לו שום קשר איתה. זוהי ההחלטה, המחשבה לברוא את הבריאה, כל התוכנית שנוצרה עוד לפני שנברא. הוא מגלה מיהו הבורא שחשב על כל זה, מדוע הוא חשב כך, הוא מגלה את השורש של השורש של אותה הנקודה שממנה נולד הנברא.

הרצון הזה נסתר בפעולה הקטנה ביותר והוא מוביל אותנו ממש מההתחלה! אך אנחנו מגיעים אליו לאחר חיפושים ארוכים מאוד, על ידי מעשים רבים. וכשאנחנו מגיעים אליו, אנחנו מגלים את הכתוב: "כל השערים ננעלו, חוץ משער הדמעות".

זה נקרא "שער הדמעות" מפני שרק עכשיו מתגלים כל קילוחי האור השעירים (פרצופי שערות) שנמשכים אלינו ממעלה למטה מהעליון שסוער ומתייסר בעודו מחכה לנו, ומתגלות "טיפות המזל", טיפות האור שנוזלות מלמעלה. רק לאחר שנגלה את הראש דאצילות נוכל להשיג את הסיבה ולהבין מדוע ומהיכן מגיעות אלינו תוצאות כאלו.

ולזה מגיעים רק דרך שער הדמעות, כלומר דרך המצב שבו האדם מגלה את ההבדל בין "גוף" הפרצוף ל"ראש" הפרצוף. הוא אינו מסוגל להשיג ולהבין את הראש של העליון, את השכל שלו, אך בזכות התפילה הוא משיג אותו.

הרי כשאנחנו לומדים את כל מעשי הבורא, אנחנו מקבלים מושג כלשהו בנוגע לשכל שלו. כשאנחנו מסתכלים על שולחן, אנחנו יכולים לנחש על מה חשב האומן שעשה אותו. כך גם כשאנחנו לומדים את עצמנו ומגלים בתוכנו את פעולות הבורא, אנחנו כל הזמן צוברים את ההשתוקקות הנלהבת הזאת להבין אותו ומתקרבים בהדרגה לשער הדמעות.

מתוך שיעור בנושא "תפילה", 10.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האם האדם יכול להשיג את מחשבת הבורא
הרוצה להביט בפניו של הבורא
כל השערים ננעלו חוץ משער הדמעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest