דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעלות לדרגת "אדם"

לעלות לדרגת "אדם"

שאלה: אם בטבע אחד טורף את השני והטבע נמצא בהרמוניה, האם בכך שאנחנו "טורפים" זה את זה, גם אנחנו נמצאים במצב הרמוני לחלוטין?

תשובתי: כן, אבל רק בדרגה בהמית. דרגות דומם, צומח וחי בנויות על כך שבמאבק ביניהם הם טורפים זה את זה. המאבק הזה זו האבולוציה. בדרגות האלה ניצול של אחד על ידי האחר אינו נחשב למביש, לביקורתי. כאשר בעל חיים אחד אוכל בעל חיים אחר הוא לא מרגיש שום נקיפות מצפון. אדם שתוקף אדם אחר יכול לעשות כל מיני חישובים כדי להצדיק את עצמו, להסביר לעצמו בשביל מה ולמה פעל כך, אצל בעלי חיים לעומת זאת אין דבר כזה, יש להם חשבון פשוט: עליהם לאכול חיה חלשה יותר כדי להמשיך להתקיים.

כל זה נחשב לנורמה בדרגת החי. אבל עכשיו אנחנו יוצאים לדרגת "אדם", וכאן מופיעה הבעיה. עלינו להתחיל להתקדם מבלי "לטרוף" זה את זה, אלא דווקא בקשר זה עם זה, בכך שאנו עולים מעל לאגו שלנו, ולא נוהגים עמו בסלחנות.

אני מקווה שבני האדם יתחילו להבין זאת, מפני שאחרת לא נשרוד. כמובן שנמשיך בקיומנו, אבל במצבים רעים מאוד. לכן ניצבת לפנינו בעיה איך להפיץ בצורה רחבה יותר את המידע על כך שעלינו להגיע להחלטה כיצד להתקדם למטרת הבריאה. מטרת הבריאה היא להביא את החברה האנושית למצב הרמוני, למילוי אחד של השני, לקשר נכון בינינו. ואז כל יתר הטבע, הדומם, הצומח והחי, גם יגיע להרמוניה. אז נוכל לשקם את האקולוגיה שלנו, שכל כך מדאיגה את כולם. אם נגיע לאיזון בינינו הכול יהיה נפלא. מאחר ואנחנו נמצאים בדרגת ההתפתחות הגבוהה ביותר בהשוואה לשאר דרגות הטבע, בכך נאלץ גם אותם להגיע לאיזון. מגיע הזמן של הדרגה האנושית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 13.1.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest