דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעבור דרך העולם הזה

לעבור דרך העולם הזה

שאלה: בכך שאתה חוקר את המציאות הרוחנית, דרך תהליכים גשמיים, המשמעות שלהם והמקור ההתחלתי, אתה מתחיל להבין את המקור בצורה אחרת?

תשובתי: מקורות קבליים. מקורות גשמיים גם כך הבנתי, מאחר ויש לי מוח והיגיון אנושי בריאים וטובים. וודאי שאני לא איינשטיין, אבל סיימתי בצורה טובה בית ספר, אוניברסיטה, עשיתי דוקטורט, עסקתי בכל מיני מחקרים מעניינים. אבל אין לזה שום קשר לחכמת הקבלה. כאשר אתה מתחיל ללמוד את חכמת הקבלה, מתרחש בתוכך שינוי. במדע רגיל האדם לומד, משיג וסופג בתוכו כל מיני עוּבדות שפשוט מצטברות בתוכו. אבל כאשר הוא עוסק בחכמת הקבלה, אז הספיגה של ידע קבלי בתוכו משנה אותו.

שאלה: כלומר, מופיעה באדם אנליזה אחרת, למשל, משתנה ההסתכלות שלו על ההיסטוריה האנושית?

תשובתי: ההסתכלות על ההיסטוריה האנושית יכולה להשתנות גם אצל אדם רגיל, כשהוא עוסק בזה. אבל ברוחניות האדם עצמו משתנה באופן קונקרטי. מתוך זה הוא מתחיל לתפוס, להרגיש, לספוג ולקלוט בתוכו את כל הקיים בהתאמה לדרגה החדשה שלו. במקום תכונת הקבלה הוא רוכש את תכונת ההשפעה. בתכונת ההשפעה החדשה שמתגלה בו יותר ויותר, הוא מתחיל לראות את העולם באופן אחר: שקוף, מחוץ למגבלות זמן, תנועה ומקום. הוא מתחיל להביט על העולם דווקא מנקודת מבט של קומפקטיות יותר ויותר גדולה, תלות הדדית בין כל האלמנטים של הבריאה, עד שהוא עובר מהחומר לתכונה ולאיכות הפנימית שלו דרך העולם הזה.

מתוך שיעור וירטואלי, 20.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest