דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעבור את שלב ההסתרה מהר ככל האפשר

לעבור את שלב ההסתרה מהר ככל האפשר

photo_rav_gh70_261.jpg

המתחיל נוטה להיאבק עם ההפרעות ולנסות לסלק אותן מהדרך. הוא אינו מבין בינתיים שכולן מגיעות מ"אין עוד מלבדו" ומחשיב אותן למקריות פשוטה וסוג של כישלון בחיים.

הוא בינתיים אינו יכול להתחבר עם הבורא דרך ההפרעות הללו ואינו רואה שכל מה שקורה לו בחיים מגיע ממנו. ולכן הוא דוחה אותן באגו שלו וכועס על אחרים, כשהוא רוצה לסדר לעצמו חיים רגועים ומוצלחים כפי שמקובל בעולם הזה אצל כל מי שבינתיים אינו מרגיש את הקשר עם הבורא. אלה הם השלבים ההתחלתיים של עבודתנו.

אך לאחר שהאדם משקיע מאמצים כדי להיכנס לקבוצה, להתחבר עם המורה ועם הספרים – האור מתחיל להשפיע עליו יותר. ועל אף שהוא אינו מרגיש את זה, הוא מרגיש שינויים בעצמו. הרי הוא כבר מתחיל לשים לב לקשר שלו עם הכוח המנהל, עם הסיבה של כל המתרחש, שנמצאת איפשהו בטבע, בתוכו, ומעוררת בו רצונות, מחשבות.

יש בו איזשהו גורם פנימי שמנהל ואז הוא מתחיל לקבוע את הקשר איתו, ומנסה להבין לשֵם מה הוא עושה את כל זה, לאיזו מטרה וכיצד צריך להגיב על זה?

האדם חי במשך תקופה ארוכה מאוד עד שהוא מגיע להרגשה שכל מה שקורה נובע מתוך סיבות פנימיות, כלומר נשלח מהבורא. ואז הוא מבין שבאמת צריך להשקיע הרבה מאמצים בקבוצה, בהפצה ובלימוד, כדי לעבור את שלב ההסתרה מהר ככל האפשר.

וכשהוא כבר אינו שוכח שהכול מגיע מהכוח הפנימי שמעורר ומכוון אותו בצורה כזאת, העבודה שלו הופכת להיות יותר הכרתית, מדויקת ופרקטית. כך הוא בהדרגה צובר בתוכו רצון במידה המספקת לגלות את מי שמארגן את הכול מסביב כדי שהקשר הנסתר הזה יתגלה סוף כל סוף.

אך גם אחרי זה יש עדיין עבודה שנמשכת ממש עד גמר התיקון, בעזרת ההפרעות. השאלה היא רק באיזו מהירות האדם יבחין בהן ויהפוך אותן לקשר, לדבקות בבורא.

הרי האור מאיר על הרצון הלא-מתוקן שלנו, כשהוא מגלה כל פעם את השכבות היותר ויותר עמוקות שלו, וזה הדבר היחיד שמעורר בנו את הכאב. אך הכאב הוא סימפטום של המחלה, של האגו שמתגלה, של המקום הלא-מתוקן! ודווקא אז יש לנו אפשרות להיתקן ולהכריע את עצמנו ואת כל העולם לכף זכות.

לכן אנחנו צריכים לעבוד על עצמנו כדי להצדיק את כל המצבים שהופכים להיות יותר ויותר רגישים ומורגשים, יותר מעצבנים. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך המוקשים שעומדים לפניו הם גדולים ועמוקים יותר, המכות רגישות יותר. אך יחד עם זה הוא צובר ניסיון וכבר מבין מה קורה. על אף שגם הצדיק נופל והופך ל"רשע", בכדי לעלות שוב להיות צדיק.

מתוך שיעור על איגרת של הרב"ש, 06.05.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest