דף הבית / משבר עולמי / למצוא תרופה למחלה

למצוא תרופה למחלה

photo_rav_gh70_2691.jpg

יש מחלה. היא התגלתה. אך דרך הטיפול בה עוד לא מובנת לחלוטין – ואנחנו מחפשים. וכל עוד לא נמצא את דרך הטיפול, נרגיש את עצמנו חולים, זאת אומרת במשבר.

העניין הוא, שהפיתרון מתגלה בהדרגה. לפעמים זה לוקח כמה עשרות ואפילו מאות שנים לגלות תרופה, או פיתרון לבעיה או למחלה. מגיפות גדולות השמידו מיליוני אנשים באירופה של ימי הביניים, ובסופו של דבר מצאו להן תרופה. הייסורים עצמם דוחפים את האנושות לחפש ולמצוא. האדם נהיה יותר ויותר עדין, יותר רגיש, מחפש ומבין. הרצון שלו פותח לו דלתות אל הטבע והוא מוצא. הרי תשובה יש לכול.

כך גם במקרה שלנו. כתוצאה מהייסורים, נמצא תרופה למשבר. אך זה קשה יותר, כיוון שהבעיה קשורה לעולם הפנימי של האדם, לרצון שלו, לפסיכולוגיה שלו. וזה מעט יותר מסובך, הרי איננו יודעים איך לנהוג עם הפסיכולוגיה שלנו. ובאמת אנו רואים שכל הדברים הלא נעימים שהאנושות חווה בזמן האחרון מתרחשים ברמה הפסיכולוגית. דיכאונות, גירושין, סמים, יחסי הורים וילדים, משבר החינוך, משבר במדע, משבר ביחס האדם אל העולם, וזלזול בטבע – כל זה מתרחש ברמה הפסיכולוגית!ובפיתרון של בעיות פסיכולוגיות אנחנו חלשים במקצת, כיון שבעיה ניתן לפתור רק כשאתה נמצא מעליה, חוקר אותה מלמעלה, כשאתה כבר מבין ומשיג אותה. כשהשכל שלך חובק את הבעיה מכל הצדדים, ואתה כאילו "בולע" אותה אל תוך התודעה שלך ולומד אותה, חוקר אותה בדרך של אנליזה וסינתזה. אבל בעיה פסיכולוגית נמצאת ברמה אחת יחד איתנו, ברמה האנושית, ולכן אנו מתקשים לפתור אותה.

אם נרצה לפתור את הבעיה שמתגלה לפנינו היום, נצטרך לעלות מתוך אינסטינקט לרמה גבוהה יותר, ובמידה מסוימת גם בצורה הכרתית למצוא דרך איך לעשות את זה. אנחנו נרצה להתעלות מעל עצמנו. אחרת יתברר לנו כפי שכתוב ב"מגילת אסתר": "…להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים". וכמובן שלא נסכים לכך, נצטרך לפתור את הבעיה הזאת!

פוסטים קודמים בנושא:
משבר עולמי: סיבות ודרכי התמודדות

ואחרים במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest