דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / למי מקרינים את הסרט?

למי מקרינים את הסרט?

מיכאל לייטמן

שאלה: אמרת לא פעם, שהכול מתרחש בתוכי. כל תמונת המציאות מוקרנת על המסך שבחלק האחורי של המוח. למי היא מוקרנת? מי יושב על הכורסא ורואה את התמונה?

תשובתי: הרצון! הרצון ליהנות, שבו נמצאים 613 (תרי"ג) רשימות, המחוברות ביניהן בצורה מיוחדת, הנקראת "עשר ספירות" או "חמישה פרצופים".

עולם – זה חמישה פרצופים, בכל פרצוף – חמש ספירות, בכל ספירה – חמישה תתי ספירות משלהן. סך הכול זה מבנה ענק! עם המון פריטים וחלקים, המקושרים ביניהם, בדומה לפיקסלים שעל מסך הטלוויזיה.

בתוך הרצון ליהנות יש שיכבה שלמה של רצונות. האור נכנס לתוך הרצון, ממלא ובונה אותו לפי ארבעה שלבים. בשלב א' הרצון מתחיל להרגיש את עצמו מלא. בשלב ב' הוא רוצה להידמות לאור. בשלב ג' הוא רוצה להיות כמו האור, ובשלב ד' – להיות עצמאי, לבלוע את כל האור וכבר מבין, מה קורה איתו.

הרצון מתפתח על חשבון האור. אלו הם שני כוחות מנוגדים, שאחד מהם משפיע על השני. לכן האור מפתח את הרצון עד למצב, שהוא מתחיל להרגיש ולהבין את עצמו, להרגיש את השורש ולהבין אותו. כך מתפתח החומר.

מאיפה אנחנו באים לעולם הזה? מהחומר, שמורכב בסופו של דבר מאלקטרונים, פרוטונים, ניטרונים ופוזיטרונים, שמתחילים להתחבר ביניהם בצורה יותר ויותר מורכבת.

מחיבור זה מתהווה החומר, אשר מתחיל פתאום בעצמו לנוע ולהרגיש, מה טוב בשבילו, ומה רע, למה כדאי להתקרב, וממה להתרחק.
והחומר הזה מתחיל לחשוב, מה מביא לו תועלת ומה לא, ומתחיל לתכנן דברים. מתחילה להופיע אצלו תחושה של עבר, הווה, עתיד, הוא זוכר את העבר וצופה את העתיד.

כל זה מתהווה מחלקיקי חומר, ועל חשבון זה שהם מתחברים ביניהם לחלקים יותר מורכבים. אבל למה הכוונה "מתחברים" ? בחיבור הזה החומר מקבל את תכונת האור, כי אחרת הוא לא מסוגל להתחבר!

יוצא, שיש רצון ליהנות – מסות גדולות או מזעריות של החומר, ועד לחלקיקים אלמנטאריים, אשר בהם עוסקת הפיזיקה הקוונטית.
אבל החיבור ביניהם מתאפשר רק על חשבון כוח ההשפעה והנתינה, בנוסף לכוח המקבל. ואז אל תוך החומר נכנסת תכונת האור, והחומר הזה הופך להיות מורכב מעצמו ומההופכיות שלו.

ואז משתי תכונות מנוגדות אלה יחד, מתגלה תחושת ה"אני" וה"בורא", תחושה של המקבל ושל המשפיע, של עתיד ועבר, של טוב ורע. כך החומר מתחיל להשתכלל, מתחיל לקבל ולהפנים את המציאות הסובבת אותו.

רשומות קודמות בנושא:
היינו כחולמים
המציאות שלנו – סרט החוזר עצמו
תמונות של המוח שלנו
רשומות נוספות במדור: מציאות מדומה

2 comments

  1. כל זה מתהווה מחלקיקי חומר, ועל חשבון זה שהם מתחברים ביניהם לחלקים יותר מורכבים. אבל למה הכוונה "מתחברים" ? בחיבור הזה החומר מקבל את תכונת האור, כי אחרת הוא לא מסוגל להתחבר!

  2. הסבר מצויין, אולי נעשה ממנו וידאו קטן ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest