למי מיועדת חכמת הקבלה?

הערה: בבניין שלנו גר דוד פיטר שעובד כמנקה רחובות. אדם טוב ואדיב מאוד, בעל יושר וכנות מוחלטים. אני יכול להשאיר לו את מפתחות הבית שלי ולנסוע ליומיים – שלושה, אני יכול לסמוך עליו שילווה את הילד שלי למקום שעליו להגיע וכן הלאה. אפשר לומר שבאופן כזה מתגלה דרכו האור, וכדי להיות במצב של האור והטוהר הוא לבטח לא צריך ידע מיוחד, עשירייה או קשר נוסף.

תגובתי: מובן שאם הוא כזה בפני עצמו אז אין לו צורך בידע הזה. חכמת הקבלה ניתנת לאנשים עם אגו עצום, מקולקל, לא מתוקן, והם רוצים לתקן את עצמם. הם מבינים שהם רוצים להשיג משהו. הדוד פיטר לא רוצה להשיג דבר, הכול בסדר אצלו, יש לו הכול. הוא מסופק לגמרי, עצמאי, ולכן הוא מתנהג כך. אבל באופן זהה יכול להתנהג גם כלב בחצר שמסתפק רק במה שיש לו. ללא ספק, אנשים מסוג זה הם טובי לב אבל אינם מועילים לתיקון האנושות, מפני שאין להם שום דחף לזה.

לחכמת הקבלה מגיעים אגואיסטים לא מתוקנים שרוצים משהו, ולא יכולים להירגע בחיים הרגילים שלהם. רע להם בעולם הזה, הם אינם יכולים לסבול אותו ואת עצמם, הם מרגישים שהם נמצאים בתכונות לא מתוקנות, ולכן הם ראויים לתיקון. דווקא לשם כך ניתן לנו העולם שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.11.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest