דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / למה מוצא חן בעינינו לשחק

למה מוצא חן בעינינו לשחק

מחקר: המשחק נותן לנו הנאה, עוזר לנו להתעלות מעל עצמנו ומגלה את האפשרויות היצירתיות שלנו. פארקים לבילויים, משחקי מחשב, משחקים בטלוויזיה, תחרויות, המשחקים כבשו את עולם המבוגרים. זו אינה נסיגה להתנהגות ילדותית, אלא השתוקקות להרגיש ניתוק והתפעלות, עלייה משמחת, להוריד מתח.

אלה מבינינו, שמכניסים אלמנטים של משחק בעבודה השגרתית, הם יותר מצליחים מאשר אלה שננעלים רק על ביצוע החובות הישירים שלהם. צוות עובדים, לאחר ששיחקו, החלו לעבוד ביעילות גדולה יותר וקיבלו מהעבודה יותר סיפוק, מאשר השותפים שלהם לעבודה, שלא השתתפו במשחק.

במשחק, הילד עובר בצורה סמלית לעולם של חוקים של יחסים הדדיים אנושיים. משחק, זה מימוש של האפשרויות היצירתיות שלנו, שבחיים נשארות לרוב לא מנוצלות. אנחנו משיגים את אותן המטרות שלא היו בתכנון, אבל היו בפוטנציאל שלנו. המשחק מאפשר דמיון ויצירתיות בלתי מוגבלים. הכול יכול להפוך להכול, ואנחנו יכולים להפוך להכול, כאן ועכשיו. המשחק מאפשר לפרוץ מהשגרה היומית, להרגיש חופש. וזהו תענוג עצום.

כל המשחקים מתחלקים לארבע קטגוריות, שזה תלוי מה שולט במשחק, תחרותיות, מקריות, הדמיה או סחרחורת:

AGON – תחרותיות, מאבק עם תנאים שווים, טניס, אגרוף, כדורגל, אתלטיקה קלה, דמקה, שחמט, ביליארד.

ALEA – משחקי גורל ומקריות, עצמות, רולטה, הטלת מטבע, לוטו, באקרה.

MIMICRYכמו חיקוי (מימיקה) של חרקים. דמות דמיונית, בקרנבל, במסכה, להסתיר את עצמך ולשחק, במי שהיית רוצה להיות.

ILINX – מערבולת, ביוונית, משחקים שמבוססים על השאיפה לסחרחורת, לבהלה מתוקה. רגשות כאלה מזמינים רכבות הרים, נדנדה, קרוסלה, עוויתית מטלטלת בזמן ריקוד, נהיגה במהירות גבוהה.

תגובתי: ההפצה של שיטת החינוך האינטגרלי דרך משחקים ("שולחנות עגולים", סדנאות), מהווה התחלה מוצלחת שלנו, מפני שהיא מאפשרת לאנשים להרגיש את העתיד, שנרכש על ידם כאן ועכשיו.

ידיעות קודמות בנושא:
באווירה של משחק
מה הם חיינו? – משחק!
המשחק הוא הזדמנות לביטוי עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest