דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / למה להחיות מתים

למה להחיות מתים

הערה: ביוטכנולוגים אמריקאים לומדים להחיות בני אדם שמתו. מדובר על כך שכאשר המוח של האדם מתנתק ובפנים האיברים עדיין פועלים, אפשר להוציאו ממצב "צמח", לשקם ולהחזיר לו חיים. ניסויים מסוג זה ייערכו כעת על בני אדם, לשם כך מימנו באמריקה תקציבים עצומים.

התייחסותי: כל העניין, שהם עובדים למען המימון, מפני שאחרת לא יהיה להם מה לעשות. השאלה "בשביל מה?!". לפי היהדות אם אדם נפטר יש להזמין את חברת קדישא, כדי לקבור כמה שיותר מהר את הגוף באדמה. בכל מקרה הוא כבר לא מרגיש כלום, הוא מת, בשביל מה להחיות אותו?! למעשה מוות של המוח זה מוות מלא. לאחר מכן האדם כבר לא יהיה בעל ערך מלא, הוא יהפוך להיות כמו רובוט או כמו "זומבי".

אם המוח מת, כבר אי אפשר לעזור בשום דבר. הגוף ינוע באופן אוטומטי, אבל זה כבר לא אדם, מפני שתאֵי העצב מתים ראשונים. אני סבור, שתחייה כזאת מהמתים איננה הגיונית לחלוטין. לא מזמן שוחחנו על כך, שבני אדם יחיו עד גיל 150 או 200 שנה. מה הטעם? רק בגלל הפחד מהמוות אנחנו דוחים אותו?! אני בעד התפתחות טבעית של אירועים.

הערה: בכל זאת צריך להחזיק ולשמור על החיים של אדם שאירע לו מוות מוחי והוא נמצא זמן רב בתרדמה.

התייחסותי: אינני סבור שזה הכרחי. כי הכול צריך לקרות בדרך טבעית. מה התועלת שאנחנו מחברים את האדם למכשירים ובזכותם האיברים שלו פועלים? זה לא תפקוד נורמלי של הגוף, כי כך האדם לא מתקשר עם העולם החיצוני. מה הטעם בזה?

שאלה: כלומר, אתה סבור שזה במידה רבה נעשה לצורך השגת תקציב?

תשובתי: בוודאי! המדע הרי נאחז ונשען על תקציבים. אחרת מה יעשו המדענים? בסופו של דבר, עלינו להבין שלא נוכל לנצח את הזרם הטבעי של החיים. אנחנו רק ניווכח שצריך לחיות בתנאים טבעיים כי עבורם נברא הגוף שלנו. מאריכות חיים גדולה יותר אף אחד מאיתנו לא ירוויח. בכל מקרה זהו מצב סופי, מפני שבעתיד מחכים לנו סוגי חיים אחרים, הרבה יותר טובים מאשר בגרוע שבעולמות.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 25.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest