למה הנשמה זקוקה לתיקון

שאלה: למה נשמה זקוקה לתיקון?

תשובתי: מלכתחילה קיים נברא אחד ויחיד שנקרא "נשמה". כדי שהנברא יוכל להרגיש עצמאי, להשיג פריחה מרבית, כלומר את דרגת הבורא, עליו לעבור שבירה ותיקון.

לכן, בעולם שלנו כל אחד מקבל חלק קטן מהנשמה שלו. בכל אחד מאיתנו יש חלק קטן מהנשמה הכללית שנקראת אדם הראשון או פשוט אדם (רצון). ואילו המילוי של הנשמה זה האור. הנברא למעשה לא הרגיש את עצמו בתחילת בריאתו, מפני שהיה בו רצון קטן מאוד ואור קטן מאוד. כדי להביאו למצב הדומה לבורא, הנשמה נשברה ל – 600,000 חלקים עיקריים וכתוצאה מהמשך החלוקה לעוד המון "רסיסים". בכל רסיס, כלומר בנשמה פרטית קטנה, גם יש רצון ומילוי משלה.

בזמן השבירה, הרסיסים האלה התחילו להרגיש עצמאיים, הופיעו ביניהם "מחיצות", כמו בין בני אדם, שהתחילו להרגיש מנותקים, תלושים, נדחים זה מזה. הדחייה הזאת נקראת אגואיזם. וכעת צריך לאסוף את כל הרסיסים ולהביאם למצב ההתחלתי, לחבר אותם לרצון אחד כללי ולמלא אותם באור כללי אחד. אבל לאן ייעלם האגו שמחלק אותנו כך שכל אחד כלוא בקליפה שלו? לשום מקום. עלינו להתחבר בינינו בניגוד לאגו ואז נקבל אור גדול פי 613, מאשר לפני כן.

באופן כזה, במקום להרגיש קמצוץ אפסי של החיים: כאן קר, שם חם, קצת אור, קצת צל, אנחנו נתחיל להרגיש מצבים נוקבים. נרגיש "עם מי יש לנו עסק", מי נותן לנו כוח וחיים, איך אפשר להתייחס לבורא ולהיכנס איתו לקשר: "אני כלפי העליון והוא כלפיי". במילים אחרות, אנחנו מתחילים להשיג את הבורא ולעלות לדרגה שלו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 23.4.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest